Kisah ni saya terbaca kat sebuah keratan akhbar dan mungkin boleh di ambil ikhtibar dan pengajaran untuk kita yang dewasa dan anak-anak kecil kita juga.
.
Usia 12 tahun dah ada kencing manis???
.
Biar betul?
Seriusly?
.

.
Dan ramai kasihan kat anak kecil itu, tapi tak kurang juga yang menyalahi si ibu dan si bapa anak kecil itu. Kenapa? 
.
Kita tak tahu mungkin anak kecil tu dah di jaga dari kecil dengan penjagaan yang terbaik tapi kita diluar pula bagaimana memainkan peranan?
.
Penting ke orang luar ambil kisah dan teguran? 
.
Jualan di sekolah atau kantin pula bagaimana? Bukankah juga memainkan peranan penting? So ibu dan ayah anak kecil ini tak dapat menjaga di waktu sekolah. Mereka memberi belanja tapi kita yang besar dan berniaga di kantin pula bagaimana? 
.
Tak salah nak berniaga tapi biar lah ada teguran untul kebaikan. Anak kecil andai kita beritahu yang minuman manis tak elok di minum setiap hari dan lebih baik banyakkan minum air kosong adalah lebih baik, dan pastinya teguran itu boleh mengingati si anak kecil? 
.
Lihat sahaja gambarajah yang kami kongsikan? 
Terlalu banyak GULA DALAM SETIAP MINUMAN TERSEBUT dan ya pasti tanpa kita sedari ianya membawa padah pada mereka yang sering dan kerap minum minuman manis ini. 
.
Sedari kecil dah di biasakan? 
Allahuakhbar... mohon di jauhkan dari anal-anak kita kan?
.
Apapun, setiap sakit ada penawarnya dan sebaiknya adalah PENCEGAHAN itu lebih baik dari merawat. 
.
Kita yang dewasa pun ada kencing manis inikan pula andai dibiarkan si anak kecil dengan minuman segera yang berkilo-kilo guna di minum tanpa di sedari setiap hari lagi.
.
.
Bagi yang sedang mengalami masalah kencing manis dan sedang dalam proses penyembuhan mungkin perkongsian kami ini boleh membantu. 
.
Sebolehnya jangan dibiarkan sedikit luka membawa padah. Sebab setiap sakit itu ada penyembuh dan penawarnya. 
.
In sha Allah. 
.
Nak usaha bagaimana? 
.
Pertama JAGA PEMAKANAN
Kedua? Ikut saranan doktor
Ketiga? Andai sedang makan ubat yang disyorkan oleh pakar. Teruskan.
.
Keempatnya? Pengambilan makanan tambahan yang membantu anda untuk lebih cergas dan sihat juga boleh diamalkan. 
.
Yang penting adalah KONSISTEN & USAHA.
.
Sebab anda di lahirkan sempurna. Hanya disebabkan luka kecil dan diabetis itu membuatkan anda "cacat" atau hilang kaki kerana terlebih manis dalam badan yang dibiarkan tanpa rawatan dan pencegahan awal.
.
.
Bagaimana nak dapatkan produk ini? Hasil testimonial yang berjaya dan kini bebas insulin juga boleh membantu anda? 
.
.
Hubungi saya untuk bantu masalah anda juga.
--> 017-5836865 
--> mommylina 
.
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
《 Sid 867601》
.
.
Rela jari kaki di potong atau mencari penawarnya? 
.
.
Alhamdulillah kesan yang POSITIF selepas mengamalkan VIVIX SHAKLEE.
.
.

Sakit lutut di usia 74 tahun sememangnya menyeksakan apa lagi nak bergerak ke sana ke mari bila sakit itu menyerang amat terasa sekali. Adakah ubat sakit lutut ini berkesan untuk si ibu yang dah melahirkan anda dan dapat mengembirakan mereka?
.
.
Saya menangis dan terus teringat mami saya di kampung, sering sakit kaki, lutut dan sendi. Kasih sayang mereka yang tak dapat kita balas sekali pun dengan nyawa kita kan? Alhamdulillah saya bagi mami saya antaranya adalah COLLAGEN POWDER dan juga VIVIX ianya berbaloi bila mami saya kata DAH TAK SAKIT LUTUT BILA MAMI MAKAN "UBAT" YANG KAMU BERI.
.
Mampu kah kita nak memberi kebahagiaan kepada ibu dan ayah kita juga? 

ubat sakit lutut shaklee

.
Moga kisah ini juga membantu anda beri yang terbaik pada ibu dan ayah anda selagi hayat mereka ada...
.
              [ANDAI AKU BOLEH MEMBAHAGIAKAN]
.
Ma KakYa..74 tahun, tok pada 20 orang cucu, 3 nak masuk 4 orang cicit.
.
Ma KakYa ada masalah darah tinggi, kolesterol tinggi dan advanced bilateral knee osteoarthritis (lutut kurang minyak gris yang teruk).
.
Untuk masalah osteoarthritis ma, KakYa dah cuba intraarticular injection (cucuk dekat lutut). Ok, ada perubahan, tapi ma KakYa tak nak buat lagi. Sakit katanya.
So ma lagi suka telan pil.
.
Teringat awal-awal dulu masa KakYa mula-mula kenal shaklee ni.
.
Nak beli set gastrik dan set menyusu untuk KakYa.
.
Tapi masa tu, dealer KakYa kata, kalau tambah sikit saja, dapat free membership + cash back. Untung, tak payah bayar untuk daftar ahli.
.
Tanpa pikir panjang, KakYa pun tambah set sendi untuk ma (ostematrik, omega dan AJHT), sekarang AJHT dah tak ada stok di Malaysia dan set kanak-kanak untuk Hanina dan Nabila (meal shakes, chewable vitamin c.
Masa ni vitalea kids tak ada lagi).
.
Ingat lagi KakYa, lepas 3 hari ma makan set sendi, lutut ma bengkak sampai ma tak boleh nak jalan.
.
'Ubat bende laa ya wi ma makang ni'.. kata ma KakYa.
(Bahasa Terengganu ni. Hihi).
.
Tapi masa tu KakYa dah study dah.
Dah tahu pasal body adjustment etc.
So tak adalah nak gelabah.
.
'Ma makang je ma.. dia nak bekki lutut ma tu'.. confident jawab.
.
Ma KakYa pun makan laa..
Lepas seminggu, bengkak hilang.
Lepas 2 minggu ma kata..
.
'Molek ubat ning, lutut ma dok ketat doh..'
(Lutut dah tak ketat bila nak lipat)
.
Start dari hari tu, setiap kali nak habis set sendi dia, ma akan bagitau KakYa untuk restok. 

Hari ini, lutut ma masih sakit, tapi ma dah tak bergantung pada ubat tahan sakit dah.
Ma boleh solat tanpa kerusi.

Cuma bila nak jalan jauh-jauh memang tak boleh laju-laju macam kita lah.
Sebab tu kalau pi mana-mana, ma guna kerusi roda.
.
Ada 1 masa tu, time tu KakYa kat Sg Petani ni, kak ipar KakYa telefon bagitau ma KakYa tak boleh berjalan sebab lutut bengkak.

Mengesot je dua ke bilik air . Sedih sangat masa tu.
KakYa telefon ma. KakYa paksa dia makan VIVIX. Amik megadose.
.
Dan alhamdulillah..
.
Dengan izinNya, 2 hari lepas tu KakYa telefon lagi, ma bagitau dia dah boleh berjalan.
.
Bengkak dah surut.
.
Mulai hari itu, ma KakYa konsisten makan VIVIX.
.
Sebelum ni dah penat KakYa suh dia makan.
.
.
Sampai setiap malam sebelum tidur, KakYa suruh Hanina & Nabila bawak VIVIX dan sudu bagi ke tok diorang.
Kalau tak, memang dia tak makan.
.
Alasan ma KakYa..
.
Tak apa laa.. VIVIX mahal sangat..
.
Ni bila dia dah konsisten VIVIX, alhamdulillah.
Nampak banyak sangat perubahan pada ma KakYa.
.
.
Makan makin berselera.
Dia makin ada tenaga.
Makin ceria.
Lutut dah kurang sakit katanya.
.
Sekarang..
.
KakYa bekalkan ma KakYa VIVIX, OMEGAGUARD, VITALEA & OSTEMATRIX.
.
Mak kita, ayah kita.
Kadang bila kita tanya, diorang memang cakap tak apa laa, tak payah laa..
Sebab diorang sebolehnya tak nak susahkan kita.
So, kita jangan tanya.
Kita beli dan hadiahkan untuk diorang.
.
Bila diorang konsisten makan, diorang dapat rasa #shakleeeffect tu, insyaAllah diorang akan teruskan makan.
.
Especially VIVIX.
Memang sangat sesuai untuk mak ayah kita.
.
Tugas kita..
.
Kita beli, hadiahkan & ingatkan diorang setiap hari untuk makan.
.
Siapa lagi nak hadiahkan mereka kalau bukan kita?
.
Bagi KakYa, bisnes shaklee ni sebenarnya bukan hanya nak sihat diri sendiri atau poket sendiri saja.
.
Tapi it is beyond that.
.
Nak semua ahli keluarga, orang sekeliling dan semua orang rasai #shakleeeffect tu sendiri.
.
So kalau adalah awak-awak yang baca ni teringin hadiahkan sesuatu untuk orang tersayang, apa kata hadiahkan lah mereka suplemen shaklee. ☺
.
Semoga Allah panjangkan usia ma KakYa dan diberi kesihatan yang baik selamanya. Aaminn
.
Jadi tanya pada diri kita sendiri apa yang kita DAH BERIKAN PADA MAK AYAH KITA?
.
Kewangan bagi mereka? Mereka dah ada kewangan tu sedari kita nak membesar lagi. Kita membesar dengan hasil titik peluh mereka kan?
.
Bagi mereka adalah "perhatian kasih dan sayang" anak-anak mereka pada KESIHATAN MEREKA, itu yang penting.. kita nak juga kan mak ayah kita sentiasa lawat dan pergi masjid berjemaah dan berjumpa kawan-kawan mereka, tersenyum dan bahagia dengan cara mereka bila mereka sihat dan ceria?
.
Jadi tak salah untuk kita beri kepada ibu dan ayah kita selagi kita boleh membahagiakan mereka. Bila mana mereka ke masjid ke surau dengan kekuatan mereka, pahala kita sentiasa mengalir dan tertulis juga. In sha Allah.
.
Sayang mak ayah?
Berikan sesuatu yang terbaik pada mereka.
Selagi mereka masih bernyawa, bahagiakanlah mereka.
.
.
Bagi yang nak dapatkan PRODUK SHAKLEE ni? Anda boleh terus hubungi saya di talian ini
017-5836865 ● mommylina ●
《Urusan postage boleh di seluruh negeri termasuk Brunei dan Singapore juga
.
.
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 40 : NADIA ABDUL KADIR
.
testimonial vivix
 .
vivix shaklee

vivix shaklee

Ada betul dan benarnya KENCING TIKUS DIKATAKAN PEMBUNUH DALAM DIAM? Betul atau hanya mereka yang dah lalui dan merasai nak sihat itu terlalu bernilai harganya dari semua yang ada sekarang ini?
.
.
Begitu juga rakan kami ni, menceritakan detik dan saat beliau di tahan dan melalui keperitan sakit itu.
.
.
[SAKIT KENCING TIKUS BERANSUR PULIH SELEPAS AMALKAN VIVIX DAN NUTRIFERON]
.

.

Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos. 
.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan. 
.

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU. 
.

Di sini saya diberitahu saya kena  virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya. 
.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat. 
.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut. 
.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. 
.
Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu. 
.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. 
.
Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.
.
.
Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan PRODUK SHAKLEE boleh terus hubungi saya di talian : - ● 017-5836865 ● Mommylina ●

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 45 : MOHD AMIRUL BIN BADRI.
.

.
Kisah BENAR dan testimonial ini kami kongsikan untuk membantu semua.
.
.
Testimonial dan tanda-tanda...
Apa itu masalah atau sakit slip disc? Mungkin ada yang merasai sakit tapi tak ambil kisah dan keadaan ini mungkin juga menyebabkan rasa sakit dan tidak selesa pada bahagian tulang belakang dan ada juga sesetengah individu tidak mengalami apa-apa simptom yang ketara seperti individu lain.
.
Mungkin anda juga boleh mengetahui masalah ini dari 3 tanda yang bakal saya nyatakan disini.
.
.
Dan pernahkan anda mengalami antara 3 tanda sakit slip disc ini?
.
.
1. Rasa Lemah Otot Ianya bermula di bahagian otot yang dibekalkan oleh saraf yang terjejas iaitu boleh menjadi lemah seterusnya menyebabkan kesukaran ketika dan semasa berjalan.
.
2. Terasa Sakit - Masalah Slipped Disc yang berlaku yang kerapnya adalah di bahagian bawah belakang juga kesakitan biasanya di bahagian punggung, paha, betis dan, mungkin, kaki. Ini sering dirujuk sebagai sciatica kerana kesakitan dirasai di sepanjang saraf sciatic. 
.
3. Terasa Kebas - Kerap berlaku di bahagian badan yang sarafnya terjejas. Terutamanya bahagian belakang badan kita
.
.
Seandainya jika masalah slipped disc terletak di leher, sakit biasanya memberi kesan kepada bahu dan lengan. Juga seterusnya pada bahagian belakang kita juga. 
.
Sesetengah individu merasa sakit hingga ke tapak kaki. Andai anda juga kerap megalami sakit seperti ini, boleh pastikan dan bertindak awal sebelum ianya menjadi lebih teruk dan akan menyebabkan anda sukar untuk melakukan pergerakan seharian.
.
.
Bak kata kawan saya... 
Asbab dia fikir sakit tulang belakang itu biasa dia alami dan dia biarkan tanpa sebarang pencegahan. Sehinggalah dia nak bangun pagi pun dah tak boleh bergerak menyebabkan dia serik dari sakit biasa-biasa menjadi KRONIK! 
.
"Sakit hingga nak berjalan mengengkang ke hospital kerana terasa amat perit di bahagian pinggang, punggung dan kaki" 
.
Andai berjalan seperti normal, sakitnya macam ada sesuatu yang mencucuk-cucuk belakang dan kakinya.
.
Tak kan anda juga nak tunggu seprti sebegitu baru nak ambil kisahkan? 
.
Saya tahu anda yang sedang google ni NAK YANG TERBAIK dan nak PENYELESAIAN TERBAIK untuk kesihatan anda. 
.
Bagaimana? 
.
Semoga TESTIMONI yang kami kongsikan ini SANGAT MEMBANTU ANDA JUGA.
.
.
Sebarang pertanyaan BOLEH TERUS HUBUNGI kami di
■ 017-5836865 ■ Mommylina ■

.
.

vivix shaklee
.
Moga TESTIMONIAL dan perkongsian ini sangat membantu anda yang juga sedang mencari penyelesaian masalah anda. 
5 Punca kebas tangan dan kaki yang mungkin ramai tak ambil tahu akan kesan mahupun risiko apabila badan terasa kebas-kebas ni atau mungkin juga ada yang membiarkan sahaja akan rasa itu sebab tak tahu akan kesannya dikemudian hari?

testimonial vivix

Jangan dibiarkan rasa kebas walaupun jarang berlaku. Sebaliknya ambil kisah dan ambil peduli. Mungkin yang saya kongsikan ini baru 5 punca atau sebabnya.
.
Tetapi sebenarnya lagi banyak lagi kesan sampingannya andai kita biarkan tanpa sebarang pencegahan sedari awal.
.
Risiko?
Biarlah kita CEGAH SEBELUM MERAWAT!
.
Kenapa?
.
Sebabnya mereka yang dah lalui akan peritnya nak merawat ni dari mencegah pada awalnya.
.
.
Saya kongsikan 5 punca kebas-kebas tangan dan kaki berlaku dan...
Antaranya....
.
1. Rasa kebas tangan – Ianya melibatkan pengaliran darah pada bahagian atas badan yang tidak lancar.

2. Rasa kebas tangan kiri dan lengan – Adalah antara tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Andai terasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini mungkin menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku. (Maka perlu berhati-hati tahap kesihatan anda juga.)

3. Merasa sakit pada bahagian bahu – Juga menandakan saluran darah telah menjadi kurang lancar dan fungsi metabolisma tidak begitu seimbang.

4. Merasa kebas kaki – Pengaliran darah pada bahagian bawah badan tidak sebegitu lancar.

5. Merasa sakit pada tapak kaki – Antara yang perlu di ambil perhatian ianya menandakan buah pinggang lemah. Mungkin  disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

Penyelesaianya pula???
.
Kita nak yang bagaimana? Pasti nak mencegah sedari awal ini kan?
.
Semoga perkongsian saya ini banyak membantu anda juga untuk jalani kehidupan yang lebih sihat lagi... bukan untuk sehari dua.. tapi biarlah untuk masa hadapan...
Hargai kesihatan kita sebelum terlambat!
.
Untuk dapatkan KONSULTASI & BIMBINGAN tentang produk dan ORDER anda? Terus hubungi saya di talian --> 
● 017-5836865● mommylina●
.
Testimonial untuk PENYELESAIAN MASALAH SAKIT SENDI, KEBAS TANGAN & KAKI

.
.
.
.
3 faktor atau penyebab utama yang berisiko di alami oleh pesakit GOUT, yang mana gout kerapkali dan suka menyerang di tengah malam ataupun menyerang tak mengira masa?
.
.
Mungkin ada yang dah buat persedian, ok ubat dah ada. Tetapi anda kata anda terlupa? Bagaimana nak atasi? Tak kan nak bergantung selamanya pada ubat? Sanggup ke?
Saat tidur lena?
Sebaik menghadiri majlis kenduri dan menjamu makanan sedap seusai kenduri?
Jamuan raya?
.
.
Dan.. tak kan nak tengok je segala makanan dan terpaksa pantang sebab GOUT?
Risau gout menyerang berulang kali?
.
Bagaimana nak kenali dan ketahui punca utama gout ni?
.
Antara 3 faktor yang sering berkait dengan masalah GOUT ini ialah :-
.
1. Mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat — Mereka yang banyak mengambil minuman keras atau manis antara penyebab utama seranga gout tanpa disedari. Ini juga andata faktor utama dan lebih berisiko tinggi.
2. Mengalami Obesiti atau kegemukan — Bagi mereka, terutama  yang sedang dan mempunyai berat badan lebih 66 kilogram daripada berat badan normal (BMI), juga antara penyebab GOUT menyerang tak kira masa.
3. Faktor Genetik / keturunan — Ada pendapat dan kajian mendapati satu daripada empat pesakit yang datang juga antaranya daripada keluarga yang ada masalah gout.
.
Andai anda ada antara ketiga-tiga faktor ini, sebaiknya buat pemeriksaan awal dan dapatkan nasihat Doktor terlebih dahulu.
.
Dalam bebanyak, pasti nak pantang makan tu yang tak boleh dikawal bukan??
.
Daging tak boleh makan
Udang tak boleh makan..
Itu ini kena kurangkan...
.
Sedihnya.. paling best bila kenduri rumah sendiri, tak kan nak biarkan mak atau ayah tak merasa lauk jamuan sesedap tu kan.
Punca tak boleh makan? Risau GOUT menyerang? Kaki tangan tulang membengkak dan tersangat ngilu untuk menahannya?? 
.
.
Sememangnya menjaga pemakanan itu perlu, tapi takkan la nak pantang seumur hidup kan? 
.
Apa yang perlu di buat??? 
.
Moga TESTIMONIAL yang kami kongsikan ini BOLEH & SANGAT MEMBANTU dalam kesembuhan sakit GOUT dari terus berulang-ulang lagi... 
.
.
Nak tanya? Nak order? Boleh hubungi mommylina ditalian --> 
● 017-5836865 ● 
.
● Urusan Postage Seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapore juga.
.
.
Cari dan dapatkan PRODUK yang --> 
● SELAMAT
● BERKESAN
● SEMULAJADI 
.
Bagaimana pula TINDAKAN anda? 
.
Biarkan? 
.
Selesaikan? 
.
1 sebab kenapa masalah kencing manis ni sering sangat dikaitkan dan punca berlakunya kecatatan??? 

Tak kisah kecacatan kaki... atau sebagainya..Tetapi kebanyakkannya adalah KAKI.
.
.
Kebanyakkannya jangkitan yang berleluasa pasti boleh merebak sehingga ke tulang. 
Kebanyakkan pesakit kencing manis atau (diabetes) menjalani  73,000 amputasi dibawah anggota badan setiap tahun, dan ada juga antara kira-kira 60% daripada pesakit yang dipotong tangan atau kaki keseluruhan adalah orang yang menghidap kencing manis (diabetes) yang semakin teruk dan dah tak boleh di rawat.

1 Sebab ada kenapa?

Tahukah kita,ianya adalah BERMULA dari kerosakan kepada saraf tunjang diantara bahagian otak dan juga anggota bawah boleh menjadi ianya bertambah buruk, juga bentuk otot
.
Selain itu bentuk perubahan kaki anda perlu dikenalpasti, yang menyebabkan bengkak, kaki rata, dan kecacatan lain juga. 

.
Adakah dengan 1 langkah dalam pemakaian kasut anda boleh menjadi menyebabkan ulser kecil atau kebas, anda mungkin tanpa dan  tidak menyedari, ianya adalah punca saluran darah yang rosak melambatkan penyembuhan. Dari luka kecil yang dipandang remeh BOLEH MENJADI MASALAH BESAR!
.
.
Jadi penyelesaianya??? 

Mahukan ianya berlaku kepasa anda? Orang yang anda sayangi? 

Bagaimana nak atasinya dari terus berlaku kecacatan yang mana KITA BOLEH ATASI SEDARI AWAL ini???
.
Moga ini DAPAT MEMBANTU MASALAH KENCING MANIS ANDA SEDARI PERINGKAT AWAL LAGI!

Jangan dibiarkan BERTINDAK SEKARANG  UNTUK PENCEGAHAN AWAL.
.
● Boleh terus hubungi mommylina 
● 017-5836865
.
.
vivix shaklee
Pilihan anda???
Juga antara TESTIMONIAL MEREKA YANG BERJAYA SEDARI PENCEGAHAN AWAL.
 
Sekarang ni perasan tak ramai sangat wanita yang belum berkahwin pun dah kena Cyst ataupun Fibroid? Adakah punca sebenar berlakunya dan semakin popularnya pula sakit ni kan..
.
Adakah faktor pemakanan kita?
Faktor gaya hidup ala hipster sekarang?
Atau mungkin keturunan?
.
Sakit ni yang ramai MESTI TAHU dan WAJIB TAHU, bahawanya sakit ini bukan wujud sehari dua, sebulan dua dalam badan kita. Tetapi ianya memakan masa lama untuk terjadinya penyakit ini.
.
Kenapa?
.
.
Dulu zaman kita 90an, kita datang period bila? Seawal usia 8 atau 9 tahun atau di ketika usia 14 atau 15 tahun?

Saya sendiri pada usia 16 tahun tau.. Anak remaja sekarang?

Boleh beza tersangatkan, dengan cara pemakanan lagi... pelbagai lagi lah...

Antara yang JELAS 7 faktor yang menyebabkan Cyst atau Fibroid ini antaranya : -

1. Genetik

2. Gemuk atau obesiti, dimana estrogen tu asal dari Kolesterol jadinya bila tinggi kolesterol dalam badan akan menyumbang kepada pembentukan esteogen yg tinggi.

3. Sejarah fibroid sebelumnya.

4. Keluarga ang ada fibroid atau csyt

5. Pengambilan terapi hormon atau ubat perancang kehamilan yang ada estrogen.

6. Pengambilan tamoxifen atau ubat utk breast cancer.

7. Merokok
.
.
Mungkin anda antara 7 FAKTOR PENYEBAB CYST / FIBROID ni? Kenalpasti sekarang dan ambil tindakkan segera. Bila ada sedang dalam pengambilan makanan tambahan/ supplement jangan sesekali salahkan makanan tambahan secara melulu.

Sila dan terlebih dahulu dapatkan pandangan luas dari yang pakar mengenai keadaan anda. Sebab? Sekali lagi diulangi... Cyst atau Fibroid ini tak akan ada dalam sebulan dua.. setahun ke.. tapi ianya memakan masa dan mungkin tanpa anda sedari sedari awal lagi.
.
Jadi apa yanh perlu anda lakukan adalah, jaga pemakanan dan dapatkan nasihat dari yang lebih tahu dan ceritakan keadaan anda terlebih dahulu seikhlasnya. In sha Allah setiap sakit pasti ada penawar dan ubatnya kan.
Dan.. Allah SWT kan ada dengan kita.
.
.
Hargai SIHAT KITA SELAGI BOLEH. Andai tiada penyesalan di masa akan datang. Makanan tambahan ni bukan untuk sekali cuma. Tapi ianya adalah untuk masa hadapan kita.
Kan CEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWAT.
.
.
Nak dapatkan VIVIX SHAKLEE ini? Atau produk Shaklee? 

Boleh terus hubungi saya di talian ini.

● 017-5836865 ● mommylina ●
.
● Pengedar Shaklee Malaysia
● Brunei dan
● Singapura juga.
.
Moga TESTIMONIAL VIVIX dan Produk Shaklee ini BOLEH MEMBANTU MASALAH ANDA. 
.
Kerana SIHAT ITU AMAT BERNILAI.
.
.

Kadang kita ni tak sedar badan kita ni sihat ke atau sebaliknya. Tapi bila dah mula ambil makanan tambahan yang betul untuk kecantikan contohnya, tiba-tiba ada pula sakit lain timbul tanpa kita sedari.
.
.
Adakah punca dari apa yang kita makan? Atau tindakbalas dari tubuh badan kita yang tanpa kita sedari ianya sebenarnya DAH LAMA DALAM BADAN KITA. Cumanya bila kita mula nak jaga kesihatan atau mengambilan makanan tambahn untuk perkara lain. Lain pula jadinya.. pernah berlaku pada diri anda? Kawan-kawan? Atau sesiapa sahaja???
.

.
Apa kata doktor ni... 
.
Contohnya Penyakit CYST yang popular dikalangan wanita... dan perlu kita ketahui.. sakit ni tak akan nampak dan tak akan muncul setahun dua atau sebulan dua.. ianya memakan masa dalam diri kita. Punca??? Period tak teratur.. terlebih ovum dalam badan yang tak habis kecut bila badan kita tak perlukan juga adalah punca CYST ini terjadi... 
.
Penyelesaiannya??? 
.
Doktor Aesyirin kata...
***  Susah juga nak kesan siapa ada dan siapa yang tak dak sebab kita tak pernah dan tak akan check siapa yg sangat senaitif dengan estrogen kecuali bila dia dah ada penyakit.

Seterusnya??? 
*** Simple je, cyst hanya timbul bila tiba cycle nak period..lepas period dia hilang. Kadang-kadang "simple cyst" doc tak kisah sangat kecuali kalau besar dan timbulkan masalah.

Dan... 
[10/2, 21:21] ‪ Sy rasa untuk yang ada cyst boleh ambil suplemen anti kanser dan anti radang macam Omega, Vivix.
.
.
Pilihan di tangan kita. Jangan pandang pada produk ni mahal. Tapi hargailah kesihatan kita yang lagi mahal dari segalanya ini.

Dan jangan kata produk lain murah je, kenapa itu dan ini. Anda anda sayangkan diri anda sendiri. Anda pasti tidak akan berkira untuk penyelesaian dan yang terbaik untuk diri anda.

Ingat.. founder terlalu banyak sekarang ni dan barang pun saingai harganya juga.. Tapi produk yang mahal itu bukan kami founder nya.. ianya dah lama berada di pasaran cuma kita je yang NAK atau sebaliknya...

Hargailah kesihatan kita sebelum menyesal tak sudah kan... 
.
.


Mungkin ini juga BOLEH MEMBANTU anda? 
.
Hargai SIHAT KITA SELAGI BOLEH. Andai tiada penyesalan di masa akan datang. Makanan tambahan ni bukan untuk sekali cuma. Tapi ianya adalah untuk masa hadapan kita. 

Kan CEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWAT. 
.
.
Nak dapatkan VIVIX SHAKLEE ini? Atau produk Shaklee? 
Boleh terus hubungi saya di talian ini.
● 017-5836865 ● mommylina ● 
.
●  Pengedar Shaklee Malaysia 
● Brunei dan
● Singapura juga. 
.

Sihat yang terlalu mahal berbanding segalanya. Ketahui 3 kesan stoke muka atau lebih dikenali sebagai BALL PALSY untuk anda yang sedang mengalami sakit ini atau sedara mahupun kawan-kawan anda. Bantu mereka dan berikan sokongan penuh pada mereka.
.
Bab cantik ni, semua orang nak sihat.. semua orang nak kelihatan cantik kan???

.
Saya pun macam tu juga... nak cantik.. nak sihat ni lagi la bila mana pernah sakit BALL PALSY masa ana sulung 9 bulan rasanya mas tu.. dan masa tu juga suami keja luar. Nak ke mana-mana saya lah yang "runner" semuanya...

Dan masa tu belum jadi surirumah penuh masa lagi.. masih bekerja lagi.. 9-6pm kat Bukit Mertajam.. pergi balik dari Kulim ke Bukit Mertajam boleh tahan juga "makan duit" .

Serangan ball palsy berlaku sebaik bangun pagi nak bersiap g kerja..

Sekali rasa lain.. nak menguap tak boleh. Nak tutup mata tak boleh... masa tu..

Ya Allah.. tuhan je tahu perasaan saya.. memangis sebab terkejut.. apa ni.. kenapa  dan kenapa.... 

(Tu la dulu masa bujang nak sangat sakit.. sebab boleh mc la.. boleh orang perhatian laaaa... ) tapi bila dah ada keluarga ni ada anak...

Sebolehnya tak nak sakit... nak sihat bersama anak-anak...
Serangan tu buat saya tersedar... PENTING KESIHATAN ni sebelum kita sakit... CEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWAT.

Ulang alik ke klinik..sebab doktor yang buat pemeriksaan cakap mungkin sebab gigi bongsu tumbuh senget...

Macam-macam ikhtiar... sekali di beri ubat kuat dan tahan sakit (steriod) yang paling kuat untuk pemulihan segera.. tapi malangnya.. saya masa tu masih menyusukan hero saya penuh masa...

Menangis anak masa tu nak susu dengan keadaan tak sihat... perasaan tu tak da siapa boleh bayangkan.. KESIHATAN YANG AMAT BERHARGA...

Syukur juga ada kawan-kawan membantu dan syorkan makan itu ini.. kena pantang makan itu ini..

Follow up doktor 2minggu sekali.. buat fisioterapi seminggu sekali.. buat juga kat rumah...
Yang mana doktor jangkakan 1tahun untuk kesembuhan dari keadaan saya masa tu...
Alhamdulillah sangat-sangat... usaha amalkan apa yang kawan-kawan sarankan.. dan saya buat pilihan berhenti makan ubat steriod tu sebab ianya sangat tak elok untuk penyusuan susu ibu..

Alhamdulillah sangat.. kurang dari setahun..dalam 6bulan jangkaan saya masa tu.. pergerakan muka saya dah kembali normal...

Masa tu dah tak fikir apa dan kegembiraan saya dan apa yang saya amalkan sangat membantu...
.
.
Dan dah la sepanjang dalam "tempoh pantang" tu suami kebetulan sibuk kerja operasi nya... masa tu saya masih kerja pun dapat cuti kurang dari seminggu...

Dengan ke tempat kerja saya drive sendiri... urus anak lagi... nak minta tolong siapa kalu bukan diri sendiri... masa tu terfikir... kalau la saya tak kerja.. tak la ulang alik dengan keadaan macam tu.. silau lagi nak memandu (sebab keadaan sarsf mata yang belum pulih sepenuhnya)

Mujur laaa kawan-kawan team kenalkan dan sarankan produk yang saya cakap memang tersangat membantu...

Antara yang mereka sarankan saya terus konsisten adalah...

Colagen Powder
BComplex
Omega
Ostematrik
Nutriferon

Alhamdulillah.. masa tu belum "jatuh cinta" dengan si Vivix Shaklee ni.. kalu masa tu di syorkan Vivix memang kurang dari 6 bulan rasanya...

Tapi apapun.. suami adalah kekuatan.. dia la yang penyokong kuat saya saat kejadian tu berlaku.. malu tau masa tu.. nak bergambar??? Memang tak laaa.. takut woo nampak muka sendiri...

Sekarang???

Smile is almost import like take care our healthy ...

Percayalah.. SAKIT ITU DATANG TANPA KITA SEDARI...

CANTIK JATUH NO.2
SIHAT JADI NO.1 dan keutamaan sehingga la kini...

Berhati-hati akan kesihatan kita...
.
Cegah la sebelum terlambat.... tiada yang rugi bila kita harga kesihatan kita terlebih dahulu
.
www.mommylina.blogspot.com
www.wasap.my/60175836865
.

Pengorbanan jadi SURIRUMAH PENUH MASA & juga BEKERJA DARI RUMAH???
.
.
.
Isteri yang bergelar surirumah ni kalu nak kata bantu suami memang dia dah bantu, semangnya dia dah bantu terlalu banyak sangat suami dia..

Betul tak???

Tak percaya???

Cuba listkan... apa dia dah bantu???

1st ??? Dia "korbankan kerjaya dia" demi menjaga anak-anak kat rumah..

Buka 1 malah 2 dah sebab tu ...

Jimat da duit suami untuk bayar kos pengasuh Rm 150- Rm400 seorang anak tu....

Kalu bayi dah Rm400 ?

Jimat dari beli susu???
Yes.. isteri lagiii...

Hantar anak ke sekolah ?
Isteri laaa ... kan dah jimat..

Suami mesti la membantu juga.. tapi dah dia keja, nak tak nak.. isteri la kan yang tolong.....

Tapi kan.... isteri ni terlalu baik.. dia nak juga BANTU suami terutamanya dari segi kewangan... nak juga ada duit sendiri.. nak beli barang sendiri tanpa menyusahkan suami kan???

Kalu ada dapat extra RM500 sebulan pun bersyukur sesangat isteri ni.. siapa nak bagi Rm500 di tengah bulan???

Betul dak????

Suami isteri ni.. kena la saling membantu.. buang ego sesama sendiri kan...

--> Haaaa kan mommylina dah membebel... 😁😁😁

Jangan cakap surirumah ni senang goyang kaki tak da impian tau.. no.no.... no...

Mesti ada kerjaya walaupun dari rumah...

Baru la saling membantu seisi rumahtanggaa... kan..kan... kan...

Rm500 tu.. siapa nak bagi weii tengah bulan...
.
.
--> Haaa saya pun surirumah sekarang ni...

Dulu nak makan luar dengan suami pun alasan "penat"  balik keja..ambil anak dari pengasuh...

Tapi bila anak ni nak ibu dia kat rumah... sebab asal ibu kerja je.. mesti anak tak sihat laa.. anak meragam di tengah malam tak mo tidur lena..

Sudahnya???

Ambil "mc" ambil cuti....

Lelama bos pun "bosan" juga alasan yang sama..

Tolak gaji? Hmmm baik tak payah keja macam tu...

Bila sekarang.. anak dah 3 ni.. nak fikir lagi keja?? Tak laaa...

Sebab keja ni dengan anak-anak ni lagi best...

Nak jadi warna apa pun tak pa...

Dan.. paling best.. usaha non stop la juga dengan KERJAYA YANG DI BINA DARI RUMAH ni..

Kenapa???

Sebab ko la boss ko la juga pekerjanya...

Haaaa... banyak jimat lagi tu ada masa dengan suami.. anak-anak...

Nak ambil anak hantar anak p sekolah mengaji pun no hal...

Semua di hujung jari laa ... jadikan sesuatu itu LUAR BIASA...

Alang-alang mengadap fb je.. buat la ianya sebagai KERJAYA DARI RUMAH sendiri kan???
.
.
Bagaimana nak bina kerjaya dari rumah?
Anda ada kemahuan?
Kuat mental dan fizikal?
.
.
Moga perkongsian dan semangat ini membuatkan kita surirumah bekerjaya dan bergaya dunia dan akhirat...

Mommylina membebel
0175836865
Pengedar Shaklee Malaysia 867601
.
.

Anda pengguna tegar Vivix? Berita baik untuk anda hanya 1 hari sahaja...
.
Saya ulang ... hanya 1 hari sahaja tau..
.
Sekian lama Shaklee menyepi dari PROMOSI HEBAT ini dan sempena hari satu Malaysia jatih pada 16 September 2017 ni. Peluang untuk anda dan anda jimat lebih dari Rm40 tau.
.

Sebotol jatuh pada Rm475.00 untuk harga normal. Tapi untuk promosi gempak kali ni... memang berbaloi dan jimat... 

.
Promosi BERKEMBAR VIVIX, sehari sahaja 16Sept (ulangan lagi ya... )

Nak harga PROMOSI (terus hubungi 0175836865)

Harga biasa RM475.00 sebotol tau.

Ada special lagi :-

1. Lucky dip
2. Cash back (bonus)
3. Free membership
4. Free postage

Sayang nya , promo ni 16hb ni je. (Ulangan lagi)

Boleh bank in/ tranfer hari ini untuk tempah segera anda...

Hubungi SEGERA --> 0175836865 (Mommylina)

Dapatkan SPECIAL ANDA SEKARANG --> 
● Di talian 0175836865 ● 
.
Sedang mencari sesuatu untuk pelaburan kesihatan dan kecantikan anda di usia semakin meningkat ini??? 4 RADIANT HOT boleh anda dapatkan hanya di Shaklee Malaysia.
.
Bagaimana anda nak dapatkan dan konsisten dengan produk ini dan kenapa???
.
Jom kita selongkar rahsia kecantikan dan penjagaan kesihatan paling popular sekarang ini....
.
Sebelum tu.. nak ajak kawan-kawan kisahkan dan berbaloinya SET 4 RADIANT ni selain untuk kecantikan luaran.. tetapi juga kecantikan dalaman tau...
.
Ramai orang kata.. mahalnya laaa..
Yeke... 

-> MAHALNYA NAK MAINTAIN KULIT CANTIK
=======================
Apa pendapat anda?

Kalau orang yang betul-betul rasa diri anda begitu berharga, betul-betul nak jaga apa yang kecantikan dalaman dan luaran anda, percaya ada antara mereka yang tak kisah berapa mereka laburkan untuk kecantikan luaran je..  boleh tahan sampai dorang sanggup habiskan RM5000 sebulan, lebih pun ada.

Terkejut??

Kadang-kadang kita rasa kita guna kosmetik atau skin care yang murah-murah cukupla..
Tapi bila kira-kira balik rupanya lagi mahal daripada yang kita kata mahal. Masalahnya yang kita kata mahal tu menjadi pula. Yang kita guna? 

Kenapa Shaklee sediakan 4 jenis suplemen untuk kesihatan kulit luaran dan dalaman kita?

Jom tengok fungsi setiap 1.

1. ESP - minuman protein lengkap dengan semua amino asid untuk membina sel baru & gantikan sel mati. Sel kulit kita bertukar dalam 24-28 hari. Nak buat sel baru tu, mesti cukup nutrisi dia.

2. Kolagen - semua tahu kebaikan kolagen untuk kulit. Kalau nak tahu, kolagen ni dia bagi anjal kulit kita. Macam kulit baby. Ada toink toink efek dia.

3. Vitamin C - adalah antioksida yang memusnahkan radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Kalau radikal bebas berlebihan tu yang jadi kulit kering, kusam & berkedut.

4. GLA - asid lemak omega-6 yang merupakan anti radang & bantu melembapkan kulit.

Ni kira nutrisi yang asas la. Sedangkan badan kita ni perlukan banyak nutrisi untuk berfungsi dengan baik.

Kalau dah cukup nutrisi untuk kulit, tunggu jelah kulit kemerahan-merahan, pinkish. Masa tu tak perlu mekap tebal-tebal pun.

Natural beauty lagi tau...

Bulan ni ada promosi pula tu. 

Memang sesuai sangat untuk anda mulakan dan cuba --> The Radiant 4. Tak banyak tau.. cuma 4 jenis je pun dan berbaloi-baloi tau..

Nak cuba??? Segera hubungi 017-5836865 

Dah gunakan kata kunci ISTIQAMAH untuk anda CLAIM SPECIAL anda dari saya tau...
Cepat masa tak menunggu anda.. tapi masa terus berlalu tanpa anda sedari begitu juga dengan usia kita terus meningkat tanpa kita sedar.
.
.
Kredit to Doc FydaNoh
.
.
Tunggu rugi.. sebab masa tak menunggu kita. Jom grab.. cepat-cepat hubungi Linakhtar sekarang.
.

Seronok bila kita lihat bayi kembar ni kan, comel je. Tapi tahukah kita akan 6 risiko PENTING yang perlu diketahui bila anda merancang NAK HAMIL KEMBAR?

.
Bukan nak takutkan kepada anda yang sedang merancang atau sedang hamil anak kembar ni. Tetapi nak kita bersama dapatkan ilmu juga lebihkan penjagaan sepanjang tempoh hamil dan persediaan bila dah bersalin nanti...
Betul tak?
.
Moga info ini membantu... Antara 6 risiko bila hamil anak kembar ini adalah : -
.
1. Masalah-masalah ringan yang berkaitan dengan awal mengandung seperti morning sickness, pedih ulu hati, kaki bengkak, urat timbul, sakit belakang – menjadi lebih biasa pada kehamilan kembar. Gejala-gejala ini akan berkurangan secara natural selepas bayi dilahirkan.
.
2. Anemia (kekurangan sel darah merah) – disebabkan oleh kekurangan zat besi disebabkan tumbesaran bayi-bayi kembar menggunakan banyak zat besi.
.
3. Pre-eclampsia – keadaan tekanan darah ibu meningkat dan terdapat protein dalam air kencing.
.
4. Peluang tinggi untuk berdarah lebih dari biasa (tumpah darah) lepas bersalin akibat rahim tidak mengecut
.
5. Kemungkinan besar kelahiran adalah secara caesarean atau kelahiran dibantu (forceps atau vacuum) untuk melahirkan bayi-bayi
.
6. Kelahiran mungkin adalah pramatang – 60 dalam 100 kehamilan kembar 2 lahir sebelum 37 minggu. 75 dalam 100 kembar 3 lahir sebelum 35 minggu. Dalam perbandingan dengan wanita yang hanya ada 1 bayi , 10 dalam 100 yang lahir pramatang sebelum 37 minggu.
.
Bagi bayi yang lahir pramatang ini, mempunyai risiko berkaitan dengan masalah pernafasan, permakanan dan jangkitan kuman.
Dan begitu juga bila keadaan di mana lagi awal bayi dilahirkan, lagi kerap masalah ini berlaku.
Hampir menyama, bilamana bayi mungkin terpaksa dimasukkan dalam wad ICU bayi, ibu digalakkan untuk menyusu badan walaupun bayi berada di wad ICU dengan sekerap yang boleh.
Sebab dari penyusuan susu ibu, bayi anda memperolehi zat yang cukup dan juga menguatkan imun sistem pada bayi pramatang anda.
.
Bagaimana nak menghadapi semua ini? Ibu perlulah kuatkan semangat dan perlukan persiapan diri yang kental, dalam masa yang sama penjagaan semasa tempoh pantang itu amat bermakna...
.
Mungkin anda (isteri /ibu) atau suami sedang mencari SET PANTANG terbaik dan sangat sesuai kepada keadaan anda? 
Moga set ini membantu anda... 

.
Bagaimana nak ORDER Set Pantang Shaklee ni? 
Boleh terus hubungi saya di --> 
● 017-5836865 ● Linakhtar ● 
.
¤ Pengedar Shaklee Sah 867601
¤ Postage SELURUH NEGERI, 
Termasuk Brunei & Singapore.
.
Stay tune bersama mommylina ya... 
.
Kredit to : -mmgazette.com
.
1001 akan datang tidak lama lagi dan kenapa kami terus setiasa bersama Shaklee? Selain penjagaan kesihatan dari dalaman, kecantikan luaran juga menjadi sebutan ramai.

Fenomena apakan ini? Nantikan.... 
Yaaa fenomena KECANTIKAN yang mahu semua merasai kehebatannya luar biasa. Juga???

Seawal 7 hari kesannya membuatkan anda berkali-kali akan jatuh cinta akan PRODUK KECANTIKAN JENAMA SHAKLEE ini...

Tak lama lagi ye... boleh menabung untuk kita borongggg set ini bila ada... bila? Tungguuuu...
.
.
Nak produk Shaklee? Cari dan ingat no ni tau..
.
017-5836865 (Linakhtar)
.
#shakleekulim #pengedarshaklee #shakleemalaysia
.
Ayuhhhh wanita... PASTIKAN PRODUK TERBAIK & BERBALOI UNTUK ANDA MILIKI..
SEBAB DIRI MU LEBIH  BERHARGA...
.

Ayuhhh wanita... bangkit bersama... 
.
Cantikkan diri mu sedari sekarang untuk orang di sekelilingmu lebih menghargaimu secara terusan... dan yang penting adalah..
 CANTIK DALAMAN & LUARAN JUGA... 

Masih belum puas melihat kesan #youth ni? 
Lagi saya kongsikan... sabarrr...
.