Zaman dulu dan sekarang tak boleh la nak di ingat2 dah... kalu dulu zaman kanak-kanak nak sangat beli itu ini.. Rm50 macam-macam boleh beli...

Sekarang?

berniaga shaklee

Nak bezakan kampung ke bandar ke... sama je tau...orang-orang kampung lagi kesian.. semua perbelanjaan di tanggung sendiri.. bezanya kalu yang rajin tu boleh la tak membeli beras... sayuran.. kecuali makanan yang asas dan kering...

Tapi amcam pula yang lain? Kalu tak ada tanah.. bekerja dengan orang pula... sama juga kan..

Kehidupan ni.. makin hari makin maju dan zaman berubah-ubah.. nak tak nak kita kena mengikut peredaran zaman ni..nak ke zaman 2020 la katakan... sehinggakan ada yang bergaji RM4k pun masih lagi tak cukup-cukup... Tapi masih nak mengeluh atau mencari penyelesaiannya?

Saya suka cara hidup seseorang ni.. dan saya kagum dengan dia.. dia seorang pensyarah.. bergelar Prof. .. bukan calang-calang kan kalu dah bergelar Prof.. Tapi kan.. bukan kewangan dia tak cukup mahupun sebaliknya.. Tapi dia nak mencari sesuatu yang lain dari yang lain.. dan dia nak kan kebebasan kewanngan untuk dia dan anak-anak dia yang semakin membesar... Alhamdulillah.. pilihan dan cara dia sangat tepat... kami di bawah naungan yang sama sebab kami sedari.. hidup makan gaji ni tak akan kemana...

Tambahan lagi kalu yang sering di buli dengan pihak atasan atau penyelia sendiri... lagi la kan.dengna masalah gaji lagi.. tempat kerja lagi... macam-macam laa...

Bekerja dengan hati tak tenang dan tak gembira mesti tak seronok...

Sebenarnya kita ada pilihan... pilihanya semua dari dan atas kita sendiri...

Macam kes saya..bertahun makan hati..lepas tu g kerja dengan tak gembira... dengan di buli lagi.. mengadap kerja yang kita dah tak seronok.. Akhirnya saya nekad dengan keputusan saya sendiri.. Alhamdulillah..

Kita kan mencari rezeki untuk kita, keluarga dan anak-anak.. Membantu suami dalam masa yang sama kita nak ada kewangan sendiri dan menguatkan kewangan keluarga.. Kalu g kerja masam.. tak happy .. kerja pun tak da mood.. buat kerja tak ikhlas.. nanti gaji yang kita dapat pun tak berkat dan barakah.. kan2..

Apapun rezeki ni Allah SWT yang tentukan.. bukan siapa-siapa.. Berpegang la pada janji ALLAH... insyaallah... D.U.I.T akan menyusul kita.. Asalkan kita pegang konsep D.U.I.T ni..

D = DOA
U = USAHA
I = IKHLAS
T = TAWAKAL

Dan yang saya suka adalah.. Buat segalanya kerana Allah Ta'ala.. Insyaallah.. kita pasti gembira... dan salah satu penyelesaian masalah kewangan walaupun dah dan masih bekerja adalah BERNIAGA... Pasti ada penyelesaiannya... Allah SWT kan ada ...

Bagaimana dan nak berniaga apa? Saya boleh bantu menyelesainkan masalah yang di belengu ni... korang boleh cari saya

Mommylina
017-5836865
kedaivitaminlina@gmail.com

Dapatkan ESP Shaklee pada HARGA PROMOSI hari ni. Hari terakhir untuk dapatkan special anda juga.. JANGAN salahkan GST lagi tau.. sebab kami suka war-warkan...
GST adalah GRAB SHAKLEE TODAY


Assalamualaikum... dan selamat pagi semua... Allahuakhbar... hari ni genap setahun my little princess... Tahun lepas masa ni juga saya selamat bersalin...


Dan jam ni juga my little princess menunggu 1jam ayah patah balik nak hantar baju sebab pada masa awal sebelum subuh, nurse cakap nak cek in ward dulu sebab belum ada bukaan... Tapi kuasa Allah kan..tiada siapa boleh menyangkal...

Alhamdulillah.. masa dengarazan subuh pada 28hb3 2014; dalam hati saya berkata... Ya Allah, permudahkan la urusan saya kali ni.. dan saya bersalin sebaik waktu ni.. di pagi Jumaat yang indah..

Baby shaklee

Sesungguhnya dia maha mendengar lagi maha mengetahui segala perancangan dariNya... saya bersalin sebaik suami patah balik ke rumah untuk lelapkan mata dia jap sebab sedari kul 4.30am temankan saya...

Allahuakhbar.... Terima kasih Ya Allah... dan specialnya... di bulan yang sama bulanMarch tahun lepas adalah PROMOSI ESP; sekarang masa ni juga adalah PROMOSI ESP.... kebetulan atau memang rezeki adalah kuasa Allah SWT....

Ya Allah.. terima kasih memberi peluang untuk saya menjadi ibu kepada anak2 hero dan heroin saya...semoga saya bertahan hingga melihat mereka ni berjaya dunia dan akhirat... nak mereka utamakan agama terlebih dahulu... didikan agama dunia dan akhirat... dan melihat mereka bahagia bersama keluarga bersama bila masa itu kami semua masih di bumi Mu ini Ya Allah....

 Terima kasih segalanya....

 Love more n more sharing wif mommylina

Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia (867601)
017-5836865 (boleh hubungi saya untuk membantu anda).
email (kedaivitaminlina@gmail.com)









Terima Kasih Ya Allah

by on March 28, 2015
Assalamualaikum... dan selamat pagi semua... Allahuakhbar... hari ni genap setahun my little princess... Tahun lepas masa ni juga saya selam...
Salam 1 Malaysia semua.... Produk yang baik, pasti menjadi pilihan hati semua orang.. tak perlu nereka di jadikan sebagai DUTA PRODUK pun.. tapi secara automatiknya mereka menjadi ikutan ramai..sebabnya? Produk ni terbaikkkkk sebab tu ramai peminatnyaaaa.... betul tak?

Sebenarnya mereka-mereka ni memamng dah cantik.. tapi makan priduk kesihatan semulajadi dan terbaik ni lagi la bertambah cantik luaran dan dalaman serta energy kan...

Artis dan Shaklee

Performance drink shaklee

Kelebihan Shaklee produk

Okey tak mau cakap banyak-banyak..




BUKTI ada tau.... mereka kata... dan mereka amalkan...Seronok mengamalkan produk yang terjamin SELAMAT; BERKESAN & SEMULAJADI ni tanpa kesan sampingan... seisi keluarga boleh amalkan..

Berminat nak dapatkan BARANG a.k.a PRODUK TERBAIK ni? Cari saya untuk berkongsi dengan korang betapa beruntungnya mengamalkan sertam menjaga kesihatan sedari sihat ni kan..

Mommylina a.k.a LinzShopee
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Id 867601









Assalamualaikum Jumaat; penghulu si segalah hari... Allahuakhbar... sedar tak sedar.. dalam kita mengejar juga dengan kesibukkan kita setiap masa dan hari... Hari ni minggu akhir untuk di bulan March 2015... rasa macam baru je awal Januari kan...

Adakalanya kita leka.. alpa.. sedih.. gembira.. kecewa... riang... tiap kali gambaran ni berlaku kat diri kita... apa yang kita buat?

Berniaga itu sunnah
Atau ramai yang mengadu kat fb lebih banyak berbanding mengadu padaNya yang maha penyelesaian segala ketidakselesaan dalam keadaan kita?

Lepas ni.. jom kita buang segala suka duka kita dengan mengadu di fb.. kita perbanyakkan mengadu pada Dia yang maha mendengarkan... Insyaallah.. 
Salam Jumaat dan positive iti sangat indah dan sangat luar biasa...

Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia
(ID 867601) ; 017-5836865



Assalamualaikum Jumaat!

by on March 27, 2015
Assalamualaikum Jumaat; penghulu si segalah hari... Allahuakhbar... sedar tak sedar.. dalam kita mengejar juga dengan kesibukkan kita setiap...
Dalam orang lain kesibukan nak membeli keperkuan harian sebab nak elak GST.. Tapi sebenarnya... tak perlulah kita membeli sampai beratus-ratus habis sehingga terganggu perbelanjaan lain...

Semua orang belum bersedia dengan perubahan ni..tapi semua orang perlu hadapinya denganapa jua keadaan..sebabnya kita akan membeli sehari demi sehari juga walaupun saat ni kita dahhabis ratus-ratu atau ribu ke untuk keperluan rumah.



Bagi saya dan kawan-kawan lain.. kalu ada PROMOSI ke.. terlajak laris pada harga yang kaw-kaw murah.. dalam Rm20 ke atas ada promosi.. kenapa di biarkan promosi tu berlalu macam tu je..sedangkan kita perlukan untuk terus hidup dan sihat...

 Betul tak?

Mana korang nak? Beli jimat atau beli borong pada harga biasa-biasa?

 Segalanya terpulang pada kewangan semua.. tapi bagi saya.. kalu hari ni beli borong keperluan rumah sebab takut GST ni... lepas selang beberapa hari saat GST bermula.. kita pada ke Mall semula dan membeli tanpa kira pun 6% tu..  sebenarnya.. kan2...

Melainkan korang borong beli untuk penggunaan 6bulan ke.. dan tak jalan2 ke Mall.. ada keteguhan hati macam tu? Sebenarnya ikut orang... Tapi bagi saya.. beli borong bila ada PROMOSI yang boleh kita amalkan lebih dari 3bulan ke atas dengan pembelian jimat.. lepas tu beli barang-barang lain juga mengikut keperluab semasa... Insyaallah..

 GST ni bagai... (Grab Shaklee Today)

Esp Shaklee

Sebanya.. barang PROMOSI terbaik dan terhangat ni bakal tamat tak lama lagi..28hb ni dahhh harga kembali normal tanpa GST pun.. percaya? Meh membeli anda pasti menang memakainya...

Berminat? Dapatkan segera di; mommylina dan konsultasi serta bimbingan akan mommylina berikan secara terus . Dan terus hubungi 017-5836865 untuk pertanyaan lanjut.

Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei





Assalamualaikum dan selamat pagi.. minggu ni semua orang ceria-ceriakan.. sebab minggu gaji... Alhamdulillah... bersyukur padaNya atas rezeki kita setiap hari.. dab bertuahnya kita sebab berada di muka bumi Allah SWT yang luas ni.. Allahuakhbar...

Berniaga Shaklee

Semoga hari-hari seterusnya kita sentiasa bersyukur saat kita susah..senang... sedih..duka... gembira..kita teruskan la bersyukur padaNya...

Jangan takbur mahupun kufur dengan nikmat Allah SWT... sebaliknya.. kita sentiasa bersyukur dan mohon hidayah kebaikan kepada Dia dan jalan terbaik untuk kita dipermudahkan segala urusan kita dunia dan akhirat....

Love sharing ; mommylina
Pengedar Shaklee Kulim (SID 867601)
017-5836865



Bertuahnya Kita!

by on March 26, 2015
Assalamualaikum dan selamat pagi.. minggu ni semua orang ceria-ceriakan.. sebab minggu gaji... Alhamdulillah... bersyukur padaNya atas rezek...
Rata-rata kat sini semua blogger hebat dah tidur tak? Belum lagi kot.. yang anak dara..mak dara... isteri suami ada je yang lewat tidurkan.. memasing dengan aktiviti sendiri..

Melayan anak-anak menyiapkan kerja sekolah...yang sang isteri masih dengan tugasan sebagai isteri..ibu.. suami pula? Ada yang melayan tv cerita kegemaran.. bola.. or layan game C.O.C ? Ada tak ada tak?

Dalam tidur lewat ni... pernah tak terfikir tentang kesihatan dalaman kita ni yang perlu penjagaan rapi? Sedar kah kita yang kebanyakkan luaran kita nampak hebat; hakikatnya dalaman kita? Diri kita sendri pun kita tak pasti inikan pula orang-orang kesayangan kita kan?

Begitu MAHAL ke untuk kita buat persediaan awal tentang penjagaan kesihatan dalaman kita ni?

Kepentingan protin

Sedarkah kita yang lelaki lebih cenderung di serang sakit jantung dalam diam?

Masalah kesihatan
Banyak kes berlaku. Tapi ramai lagi yang masih tak ambil peduli...

Apakah duit lebih di sayangi berbanding buat pelaburan sedikit menjaga kesihatan dalaman berbanding dengan penat lelah bekerja siang dan malam untuk mencari wang?

Semoga kes-kes lalu menyedarkan kita.. dan bermula saat ni biarlah kita "paksa" orang2 kesayangan kita buat pelaburan sedikit untuk penjagaan kesihatan dalaman.. jangan terlalu pentingkan yang luaran je..sampai dalaman tak terjaga... lelaki sememangnya ego nak makan segala macam untuk kesihatan.. tapi isteri kan ada... memaksa demi penjagaan kesihatandan kesayangan kita juga kan... insyaallah.

 Jom teruskan misi menjaga kesihatan bersama seisi keluarga dan keutamaan pada diri sendiri dan orang-orang yang kita sayangi ..

Berminat nak tahu info lebih lanjut dan dapat
bantuan saya untuk penjagaan kesihatan kita semua...

Love sharing mommylina
Pengedar Shaklee Kulim (SID 867601) ;
Pos 1Malaysia & Brunei
Sebarang pertanyaan terus hubungi di 017-5836865 ; @
email (kedaivitaminlina@gmail.com)










Allahuakhbar.. tiada yang paling berharga bagi seorang ibu bila mana dapat menyusukan anak sediri dengan susu ibu yang mahal harganya serta tiada tolak tandingnya walau mahu mencari di kedai-kedai mewah sekalipun melainkan hanya ada pada mereka yang bergelar IBU!

Tambah susu ibu

Saya dan para ibu di luar amat bertuah bila dapat menyusukan anak yang di kandung selama 9bulan dengan penuh berhati-hati; penuh kasih sayang dan sebaik di lahirkan di berikan "susu emas" pada zuriat penyambung waris kita untuk abad seterusnya....

Alangkan bertuahnya wanita yang dah berkahwin dan kini bergelar ibu dengan seikhlasnya memberikan yang terbaik untuk anak kesayangan kita dunia dan akhirat... bertuahnya anak-anak kita sebab mereka di besarkan sedari usia 1saat lahir di dunia ni sehingga 2tahun dapat menyusu susu ibu yang di gelar "emas" baru-baru ini..

Anugerah Allah SWT kepada seorang ibu termasuk saya dan para ibu di luar sana.. dan sudah semestinya kita nak memberikan anak kita yang terbaik... nak anak-anak kita ni bijak pintar berjaya dunia dan akhirat kan... berikan lah seikhlas hati kita dengan makanan yag terbaik untuk mereka sedari mereka melihat dunia ni dengan SUSU IBU.

Cabaran penyusuan susu ibu? Yaaa tak saya nafikan segala apapun kita buat pasti ada cabarannya.. sebab tu Allah SWT berikan kita peluang selama 9bulan 10hari adakalanya lebih lagi.. untuk kita bersedia mental dan fizikal agar kita tak mudah goyang dengan cabaran dalam membesarkan anak2 kita ni.. dan kita menjadi kuat dengan penyusuan susu ibu... sebab dengan penyusuan susu ibu.. percaya lah.. anak-anak kita sangat akrab dan terlalu rapa dan manjaaaaa sangat dengan kita...


 Tatkala kita penat..letih nak marah... renung anak2 kita semasa mereka tidur.. masa mereka datang menghampiri kita dengan senyuman....

Allahuakhbar.... mereka la syurga kita... ketenangan kita... segala kesulitan.. amarah kita lenyap saat kita lihat mereka datang kepada kita membawa senyuman manis... dan pastinya si kecil kita nak menyusu.. dan kita dengan tenang menyusukan mereka dan mengusap kepala..badan mereka dengan tenang.... indahkan... 

 Para ibu yang hebat... tiada alasan sebenarnys kita nak memberikan sepenuh penyusuan susu ibu kepada anak kita.. melainkan Allah SWT yang tentukan....

 Love sharing mommylina;
 Pengedar Shaklee Kulim;
SID 867601 (017-5836865)

Boleh cari saya untuk bantuan segala masalah... insyaallah.. saya sedia berkongsi ilmu untuk membawa kita menjadi wanita; isteri dan ibu serta hamba Allah yang terhebat untuk dunia dan akhirat...





Susu Ibu Yang MAHAL!

by on March 25, 2015
Allahuakhbar.. tiada yang paling berharga bagi seorang ibu bila mana dapat menyusukan anak sediri dengan susu ibu yang mahal harganya serta ...
Pepagi dah hot post.. kenapa tidak.. dengan ESP SHAKLEE semuanya selesai... Masalah gastrik ke..masalah parut ke.. kulit tak cantik ke.. nak putih ke.. semuanya hanya bermula dengan ESP sahaja...
kebaikan Esp

Nak lebih lagi..boleh.. tapi segalanya kena bermula dengan yang berasaskan sumber PROTIN ni baru mudah penyerapan segalannya pula..

Sedikit info;

ESP ni kan... protin non-GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino perlu yang tak dapat di hasilkan dalam badan kita.. hanya ada dan terdapat dalam ESP ni.. Selain itu.. ianya membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal, menggalakkan kesihatan jantung dan prostat; lagi terbaik ianya memberi pemberi tenaga semulajadi, membantu kesihatan kulit; rambut; kuku dan otot tau... bukan untuk cantik-cantik dan awet muda je kan2...

Tapi sememangnya ESP ni sememangnya sangat terkenal juga membuatkan kulit cantik berseri; anjal serta dapat memulihkan pigmentasi tau... Sebab tu ESP ni terlaris dan terhangat di pasaran...

Nak cuba produk yang terhangat ni? Boleh je terus tanya saya...

Mommylina; Pengedar Sah Shaklee Kulim & Pos 1Malaysia juga Brunei. SID 867601 ; email ( kedaivitaminlina@gmail.com ) ; Terus hubungi juga 017-5836865.





Allahuakhbar... sememangnya Dia sentiasa memberi kita ruang untuk kita terus mengingati dia...

Islam itu indah
Tak menyusahkan kita.. malah lebih dan tersangat mudah untuk kita terus mengingati Dia saat kita dalam apajua situasa dan keadaan...

Sesungguhnya Dia sangat-sangat mengasihani kita semua... malah saat kita leka mahupun alpa Dia sentiasa mengingati kita agar kita tak mudah lupa diri dan leka akan keduniaan semata-mata...

Sesungguhnya Dia sangat-sangat memberi kita banyak peluang untuk lebih dekat kepadaNya..

Allahuakhbar...Terima kasih Ya Allah kerana memudahkan segalanya untuk kami terus mengingatiMu... saat ku leka...Engkau sentiasa mengingati ku juga umatMu yang selainnya...

Alhamdulillah... Semoga kita mendapat manfaat dan boleh terus mengamalkan ni saat kita gembira.. sedih... mahupun berduka.. kaya mahupun miskin... segalanya dari Dia yang maka kaya dunia dan akhirat...

Love sharing mommylina





Saat Kita Perlukan Dia!

by on March 24, 2015
Allahuakhbar... sememangnya Dia sentiasa memberi kita ruang untuk kita terus mengingati dia... Tak menyusahkan kita.. malah lebih dan te...
Assalamualaikum... salam subuh semua.... Pagi ni bersama cinta hati kita... Allah SWT...

Semoga segala urusan kita di pagi ni dan hari-hari seterusnya di permudahkan olehNYA. Alhamdulillah...

Allahuakhbar....

Doa waktu pagi

Love sharing wof mommylina.blogspot.com Mencari sesuatu untuk penjagaan kesihatan.. boleh terus tanya mommylina kat sini.. atau text di 017-5836865 / email terus di kedaivitaminlina@gmail.com juga





Promosi yang bakal berakhir pada 28hb ni, dan semestinya PROMOSI ini tak akan brulang pada HARGA PROMOSI masa ini. Dapatkan sebelum terlambat!

kebaikan esp shaklee

Julung kalinya dan terakhir pada harga yang semua pasti sukakannya... dan semestinya bkan harga menjadi rebutan semua, tetapi kelebihan yang terbaik dalam ESP Shaklee ni membuatkan orang dan pengemar ESP tak akan melepaskan peluang untuk simpanan stok sendiri sempena HARGA PROMOSI terbaik kali ni..

ESP ni bukan je untuk kecantikan tau.. tapi ianya mengantikan sel-sel mati dalam badan kita yang tanpa kita sedari ianya membawa cepat tua dalam badan kita tanpa pengawalan yang terbaik sekali... bagi yang kurang mengetahui dan tak suka penjagaan dalaman ni... mungkin lebih pentingkan kecantikan luaran..ianya sememangnya cepat nampak kesan sebab luaran kan..

Sedangkan badan kita perlukan lebih banyak penjagaan dari dalaman berbanding luaran... sel-sel mati dalam badan kita jika di biarkan. ianya membawa badan kita cepat kelihatan tua sedari usia kita... tapi dengna penjagaan dalaman yang di utamakan... segalanya dari kita... kan kecantikan dalaman ni lebih utama.. sebabnya.. sedari dalaman terserlah di luaran kita...

Sebab tu ramai pengguna-pengguna ESP ni yang kelihatan cantik bila dah lama mengamalkannya berbanding sebelum dan berbanding masa muda-muda mereka dulu tau.. termasuk lah saya juga...

Yang terpenting yang badan kita tak pernah perolehi adalah 9 ASID AMINO yang di perlukan dlaam badan kita juga kelengkapan sumber protin kepada badan kita sekali pun kita dah ambil daging.. sayurang tiap hari.. tetapi ianya tak dan belum lengkap sebenarnya...

Berminat nak dapatkan produk terbaik ni dan;

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Assalamualaikum..selamat pagi Isnin... Seminggu bercuti sekolah pasti hari ni ada sedikit ragam anak-anak ke sekolah kan.. dan begitu juga anak-anak kecil.. meragam mengikut masa mahupun tak.. semuanya kita hadapi dengan tenang dan bahagia... Insyaallah....

Doa Allah Makbulkan

KepadaNYA kita meminta untuk dipermudahkan segala urusan kita tanpa prasangka.. kita bukan nak minta pada sesiapa.. kita mengadu dan merayu dan memintalah hanya pada DIA yang satu... Insyaallah.. Dia maha mengetahui segalanya...

Sesungguhnya tiada makhluk lain yang boleh memakbulkan doa dan permintaan kita selain dari DIA yang maha Esa; pemberi lagi maha mengetahui segala-galanya isi hati kita... Allahuakhbar..

Insan kerdil dan hamba Allah yang mengharapkan bantuan dari Allah SWT;

Love sharing
mommylina | Pengedar Shaklee Kulim
SID 867601
017-5836865

KepadaNYA Kita Meminta

by on March 23, 2015
Assalamualaikum..selamat pagi Isnin... Seminggu bercuti sekolah pasti hari ni ada sedikit ragam anak-anak ke sekolah kan.. dan begitu juga a...
Tengahari ni nak buat apa ek? Masak pun kenyang lagi pekena ESP SHAKLEE pagi tadi... nak masak bertiga je dengan anak-anak ni tak berapa "selera" nak masak...

Salah satu RAHSIA badan saya maintain 45kg walaupun dah anak dua ni tau... 

Opsss... nak cerita lain pula..bukan kurus yang nak di ceritakan... tapi nak kongsikan pengalaman juga.. sebenarnya badan saya sememangnya kurus da..tapi sedari bujang sampai kawin 2010 dulu tak habis2 dengan masalah JERAWAT, BEKAS JERAWAT, MUKA BERMINYAK apatah lagi TONA KULIT TAK SEKATA.... haaa ni semua la buat saya asyik tukar-tukar produk muka je tau.. bila di fikirkan balik... serius MEMBAZIR tau...

Tapi sejak kenal ESP, sedar-sedar semua masalah saya SELESAI... haaa ni nak di pendekkan cerita la.. kalu cerita panjang lagi mau bosan kawan2 nak baca... tapi tak pa... saya kongsikan TESTIMONIAL kawan kita lagi ni tau... sangat teruja dengan perubahan dorang ni  

Esp Shaklee terlajak laris

Testimonial ESP SHAKLEE
 Haaa... berminat dapatkan terus tau; terus cari..


Love sharing mommylina
Pengedar Shaklee Kulim (867601)
Urusan postage 1Malaysia & Brunei








Assalamualaikum... pagi Jumaat, penghulu segala hari. Pepagi dah statment macam ni.haaa.. biasalah Jumaat semua orang gembira sebab erja jap je pas tu rehat lama... balik awal esok cuti lagi kan2....

Janganjadi seperti panda ni.. kenapa? Kita tgk comel la geram la kan... nak baa masuk ni pun mahal tau.. tapi....... apa kebaikannya ek... ada apa-apa kebaikan ke untuk semua? Tgk gambar ni... malassss je kan2... tapi peminat ramai...

Zoo Negara

Hari-hari orang masuk zoo nak tgk panda katanya... haha.. bayar mahal nak tgk panda ni... tapi nak buat apa ek... apapun.. ianya pasti ada keistimewaannya tersendiri kot... haaaa

Tapi jangan la jadi macam panda sangat... kita jadi diri sendiri... kerja dengan amanah... jujur dan ikhlas... sebab setiap rezeki yang kita dapat memberi makna untuk kita dan keluarga juga kan.... 
Apapun... salam Jumaat semua... semoga kita semakin hari semakin baik dan bertambah ilmu untuk bekalan dunia dan akhirat... amin...

Love sharing mommylina
Pengedar Shaklee Kulim 867601







Beruntungnya wanita yang bergelar isteri juga ibu dapat merasai Anugerah Allah SWT berikan....  Dan bukan semua juga para wanita juga ibu dapat melalui detik indah bersama anak-anak tersayang dengan penyusuan susu ibu ni...

Percaya tak? Yang ni menjadi viral di fb...


Ya saya tak nafikan cabaran dalam penyusuan susu ibu ni sangat-sangat memerlukan kekuatan mental dan fizikal tau...

Dan bila melihat hamba Allah ni membuat kajian.. masyaAllah... sungguh bertuah kita sebagai ibu yang melalui saat-saat penyusuan susu ibu ni kan.. memberi sesuatu yang begitu berharga pada anak-anak kita dan kita sebagai ibu sanggup berkorban masa, tenaga dan segalanya demi setitik susu ibu untuk di berikan kepada anak-anak kita yang Allah anugerahkan kepada kita kan...

Allahuakhbar, pengalaman saya untuk anak pertama dan kini anak kedua, orang kata badan ibu kecil je.. tapi.. dapat menyusukan anak-anak dia... Saya bersyukur sangat.sebab tak semua kita ni mampu nak menyusukan anak sehingga 2 tahun, tapi kalu kita betul-betul nekad.. semua alasan ynag kita sendiri cipta kan tu pasti kita boleh tepis sekali dan terus berusaha untuk menyusukan si manja kita sehingga 2 tahun ka...

Setitis susu ibu ibarat emas yang begitu berharga kan.. Allahuakhbar...

Jom mommies yang hebat semua ni.. kongsikan pengalaman mommies semua bagaimana melalui tempoh penyusuan susu ibu dengna pelbagai cabaran dan ketahanan mental dan fizikal mommies semua... dan sebahagian yang sangat membantu saya untuk penyusuan susu ibu saya adalah SET PENYUSUAN ni... Juga beberapa TESTIMONIAL dalam kejayaan penyusuan susu ibu ni...

Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim & Seberang Jaya
ID 867601
Penghantaran terus kepada anda 1Malaysia dan Brunei juga.

Dapatkan PRODUK terbaik ini dengan konsultant dan guide dari mommylina ya.

Anugerah Allah SWT

by on March 19, 2015
Beruntungnya wanita yang bergelar isteri juga ibu dapat merasai Anugerah Allah SWT berikan....  Dan bukan semua juga para wanita juga ibu d...
Assalamualaikum...

Pagi yang indah dan setiap pagi kita bangun dari tidur malam kita... ada tak kita bersyukur padaNya kerana memberi kita 1 nyawa lagi di pagi ni...

Semoga kita sentiasa menjadi lebih bersyukur dengan apa yang kita milik di setiap saat..masa...detik dan tika ini... dan kita teruslah untuk membantu orang lain dengan pelbagai cara... semoga dengan usaha kita memberi manfaat kepada orang lain juga... Insyaallah

Perniagaan Shaklee

Love sharing wif mommylina; membantu orang dan mengembirakan orang lain juga adalah sedekah dan bila melihat orang lain sihat juga gembira maka semuanya akan menjadi mudah atas segala urusan kita juga



Bersyukur PadaNya

by on March 19, 2015
Assalamualaikum... Pagi yang indah dan setiap pagi kita bangun dari tidur malam kita... ada tak kita bersyukur padaNya kerana memberi kita...
Musim panas-panas ni paling kita nak adalah MINUMAN AIS betul tak? Tapi kita tak sedar yang penawar dahaga kita ni membuatkan badan kita lagi cepat letih, dahaga yang bertambah lagi-lagi boleh membawa batuk.. .selsema.. perit tekak dan sebagainya kan...

Minuman sejuk

Apa yang kita nak, janji  lepas kat tekak dan tak rasa bahang kepanasan ni.. haaa... salah tau cara kita... bukan ka lebih baik kita kerapkan pengambilan air masak atau dah malas ke toilet sebab banyak air masak... minum la minuman isotonik yang semulajadi.. tiada pewarna dan perasa tiruan yang berlebihan dan sebagai serta seangkatan dengannya...    

Bahaya tau kalu kekurangan air masak dalam badan kita... Sebabnya penyahhidratan merupakan faktor utama yang sering mengakibatkan kelesuan dan menjejaskan prestasi atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal mampu menghidratkan tubuh dengan lebih berkesan berbanding air. Di samping itu, Performance mengandungi lebih banyak elektrolit dan membekalkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman penghidratan terkemuka.

Rumusan elektrolit proprietari OPTI-LTYE™ dengan campuran unik karbohidrat kami bertindak pantas untuk memberikan tenaga serta-merta yang berkekalan serta merangsang penghidratan optimum.

Terbukti secara Klinikal

 *** Ujian makmal terhadap atlet cemerlang menunjukkan bahawa Performance Shaklee membekalkan spektrum elektrolit yang menyeluruh, termasuk kalsium dan magnesium (ciri unik yang tidak dimiliki oleh jenama terkemuka) ***

Sebab tu kalu panas-panas gini.. minuman kegemaran saya since kenal Shaklee ni.. adalah PERFORMANCE DRINK ni.. senang je.. masukkan air masak dalam sebotol besar.. bubuh beberapa sudu Performance Drink ni... dan shake... minum... dahhh hilang dahaga.. tak risau sangat da pasal air-air ni.. saya jadi serik minum ais musim pepanas ni.. bukan kelegaan tekak yang saya dapat... sekali dapat perit tekak daaa plus lagi dapat batuk dan selsema.. wooo seksa wooo... taubat tak nak dah.. kecuali minum pada masa dan keadaan tu boleh je.. tapi jangan keterlaluan... ^__^

Peace...

Nak mencuba resepi bancuhan lain? pasti menarik minat anak-anak untuk merasai dan menjadi minuman kegemaran mereka terutama sekali musim sekolah pagi dan petang...

Cari je mommylina a.k.a lina untuk bantuan korang... saya dekat korang area KULIM dan SEBERANG JAYA & pasti 1Malaysia untuk urusan pos juga termasuk Brunei... Boleh terus hubungi 017-5836865

Penawar DAHAGA Kita!

by on March 18, 2015
Musim panas-panas ni paling kita nak adalah MINUMAN AIS betul tak? Tapi kita tak sedar yang penawar dahaga kita ni membuatkan badan kita la...
Berpagian dengan sarapan saya pagi ni... sini saya kongsikan nutrisi penting dalam ESP Shaklee ni.. bukan main hentam minum je.. konon-konon nak cepat nampak cantik dan gebus la bagaikan....

Sebenarnya.. nutrisi dalam ESP ni kalu semua perasan.. pasti tak sama dengan mana-mana brand dan tak akan menyamai nutrisi ni kat mana-mana walaupun minuman xxxxx cepat kesan seawal 3hari laaa apa laaa...

 Sedangkan badan kita nak menerima apapun yang baiknya adalah dari tempoh 21-90 hari adalah sangat selamat juga sangat berkesan pada tubuh badan kita...

Haaa kan dah terpanjang bebelan pagi ni...nak kongsikan nutrisi nya je..dahhhh terbebel part lain... okey-okey.. saya share nutrisi ni terus close up dari tin ESP tau.. so tak da sebarang prasangka la bagai ekkk...


pengedar shaklee kulim

Dah lihat nutrisi yang bada  kita perlukan ni? Nak lebih faham kan... baik laaa rasai kelebihan dari 1 canister ni.. jangan la cakap tak sedap sebelum mencuba.. takut-takut... sekali cuba nak lagi dan lagi tau....

Berminat nak dapatkan terus kat korang?

Cari je
mommylina
017-5836865
Cod kawasan Kulim & Seberang Jaya & Pos 1Malaysia termasuk Brunei juga










Alhamdulillah... bernafas lagi di muka bumi milik Allah SWT kita ni kan... Allahuakhbar...

Selamat pagi dunia!
 Selamat pagi cinta hati
 Selamat pagi semuaaaaa....


 Bersyukur dan sentiasalah kita tersenyum dalam apa jua keadaan... paling melapangkan dada kita adalah SOLAT TAUBAT bila-bila kita merasakan diri kita terlalu banyak lakukan kesilapan dan alpa di dunia ni....

Semoga Allah SWT memberkati apa jua yang kita lakukan... Insyaallah...

Assalamualaikum... loving to share wif mommylina



Selamat Pagi Dunia!

by on March 18, 2015
Alhamdulillah... bernafas lagi di muka bumi milik Allah SWT kita ni kan... Allahuakhbar... Selamat pagi dunia!  Selamat pagi cinta hati ...
Mungkin bagi yang baru, pasti akan berkata.. betul ke ; boleh percaya ke ni.. Pagi ni saya kongsikan dan biar TESTIMONIAL berbicara & buktikan pada kawan-kawan semua...

Pengedar Esp Shaklee murah
 Semoga ianya memberi keyakinan dan manfaat pada semua... Bukan apa; kan yang terbaik dan membawa kebaikan untuk semua harus di kongsi bersama..

Lepas ni... cari saya untuk guide korang.. sebab saya pasti tak akan jual
kat korang tanpa konsultant terlebih dahulu.. guide apatah lagi kan-kan... Insyaallah.. nak orang lain sihat dan cantik-cantik juga...

 Berminat nak dapatkan sempena PROMOSI dan saya pasti harga kali ni tak kan dapat selepas PROMOSI bulan Mac ni tau...

Cari saya untuk korang si cantik-cantik manis

Mommylina
017-5836865

Pengedar Sah Shaklee 867601
Kulim & Seberang Jaya & urusan postage satu Malaysia.












Assalamualaikum.. selamat pagi... dah sampai pejabat sa ek semua pagi ni bagi yang bekerja? Bagi yang cikgu-cikgu ni..tengah bercuti atau bersama keluarga tersayangkan...

Pagi ni nak kongsi sesuatu yang kita rasa biasa tapi ianya sangat memberi makna dan kelebihan dengan apa yang kita baca...apatah lagi di bawa awal pagi ni sebagai PEMBUKA REKEZI  di awal pagi kan...

Kelebihan ayat 1000 dinar

Semoga memberi manfaat dan kita dapat amalkan setiap pagi dan setiap kali lepas kita solat fardu 5 waktu lepas ni kan...

Jom doa reramai.. semoga segala urusan kita pada pagi ni dan hari-hari seterusnya di permudahkan olehNya.. amin...

Love mommylina
Pengedar Sah Shaklee 867601
Kawasan terdekat anda Kulim & Seberang Jaya & Pos seluruh Malaysia juga.







Masalah tumit kaki merekah ni sering di alami oleh kita-kita kan.. buka otai-otai lagend je..tapi kita yang muda ni lagiii laaa...

Tapi saya dah jumpa penyelesaiannya selepas mengamalkan ESP ni..dulu masa minum biasa-biasa dan tak konsisten.. sedikit frust la sebab tak seberapa menjadikan.. sekali bila dah amalkan secara konsisten.. tak payah la sangat berkasut-kasut kat rumah ni...

Suami pun tanya... aik dah tak pakai selipar ke kat rumah ni... haaaa kan dah dapat perli oleh mr.suami...

Segala penyelesaian sebenarnya ada.. dari kita nak mencuba dan amalkan secara konsisten or tak.. sebabnya... kan tak seronok dok kasar je tumit tu... nak manja2 kat mr.suami pun kaki kasar.. oh nooo.. hahaa...

Tapi yang bestnya... selain masalah tumit ni dapat di atasi..ianya sangat bagus untuk sel-sel dalaman kita.. sumber protin yang baik dan mengantikan sel-sel yang mati dalam badan kitz tanpa kita ketahui.. seronokkan..

Dan ada lagiii tau... masalah rambut.. yes... wanita mahupun lelaki pasti ada masalah ni.. tapi saya dan mr.suami juga dapat atasi tanpa perlu risau dah... terutamanya saya yang ada anak kecil ni..ramai para ibu risau kan.. bila anak menyembur je.. tapi saya tak... korang ibu2.. rugi tau tak amalkan sedari sekarang... banyak sangat kelebihan satu canister ESP ni.. 




Kebaikan esp shaklee


Berminat nak tahu lebih lanjut? Dan dapatkan konsultasi percuma dari saya? Sila pastikan korang menjadi CUSTOMER saya yang terbaik VVIP lagi ...

 Cari saya mommylina
 017-5836865 dan untuk kawan kawasan Kulim boleh jumpa je untuk korang...








Betul kata orang, tak nak berubah itu adalah dari diri kita sendiri, tapi sekali wanita dan ibu ni melakukan perubahan, yang mana dulu biasa-biasa je, sekarang cantik lagi cerah berseri lagi...

Siapa kata wanita hanya boleh jaga anak dan tak perlukan kecantikan ni sebab duduk rumah je?

Oh tidak!

Zaman dah berubah.. wanita yang kat rumah lagi perlukan kecantikan dalaman dan luaran untuk memikan mr.suami dan bukan untuk suami je.. tapi untuk menghargai diri sendiri.

Sebelum minta hargai dari suami dan orang sekeliling.. hargailah diri sendiri dulu.. ya suami adalah keutamaan, tetapi selain suami diri sendiri perlukan pujian tau... sebab dengna hargai diri sendiri.. secara automatiknya suami akan hargai kita lebih dari biasa-biasa tau.. sila haribulan... suami tak lepaskan kita gerak sorang-sorang even ke pasar sekali pun.. sebabnya???

Haaa... kornag baca komen-komen dan testimonial kawan-kawan saya kat sini... lepas ni turn korang pula berubah secara sihat melalui penangan ni tau...

harga esp shaklee
Korang nak tak jadi macam ni?

Cantik dan berseri bersama ESP Shaklee
Dulu kulit kusam, sekarang? Berseri tak?
Semua ni kalu kita tak berusaha nak dapatkannya... maan nak datang sendiri kan? nak tunggu suami puji atau suami bagi modal dulu? jangan harap sangatla kan.. .sebab sememangnya suami dah bagi kita budget untuk kita sendiri "mulakan" misi nak cantik berseri sedari dalaman khas untuk diri sendiri seterusnya suami.

Cukup untuk 2 testimonial pagi ni tau... Petang dan malam kita kongsi lagi testimonial kita dan kawan-kawan kita ye...

Nak mencuba ESP Shaklee yang tengah HOT dan terlaris ni??? Boleh.. saya sedia membantu korang...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.



Kenapa Tidak Boleh Tidur Selepas Subuh ?
Tidur lepas subuh, bagi pandangan orang soleh.

elak tidur lepas subuh

Sedikit perkongsian untuk di kongsikan bersama dan semoga selepas ni ianya membawa perubahan kepada kita, baik kita ynag muda ni mahupun yang lebih dewasa daripada kita... Allahuakhbar..
.
Sebelum ni, aku sempat berjumpa dengan seorang soleh. Hatinya itu terlekatnya ilmu basyirah yg tinggi iaitu ilmu firasat yg sangat kuat.

Jadi sesiapa yg dekat dengannya, hati hati.Ape yg terlintas di hati dan fikiran, pastikan niatkan perkara yg baik.

Aku perbetulkan niat, adab aku, tingkah laku bila tiap kali berdepan dengan beliau ni.
Diberi peluang, aku terus bertanya.

"ustaz,macam mana nak buat supaya tak tidur lepas subuh?"
Dia menjawabkan,"tak pernah wujud istilah tidur lepas subuh".
Ohhh,"jadi ustaz, ape hukum tidur lepas subuh?"
"Kau nak aku jawab dalam mazhab kau atau mazhab aku? Dia mengatakan lagi.
Aku bisik dalam hati"ada byk mazhab ke dia ni?".
"Jangan kau nak menyatakan perkara yg kau tak boleh sorokkan dengan aku"
"Astaghfirullah, dia membaca lintasan hati aku"..."maaf ustaz".
Aku ckp dekat dia,"dua dua mazhab lah ustz".
Dia kata, kalau dengan cara hidup kau, cara amalan kau, mazhab kau, kau teruskanlah tidur lepas subuh dan jadilah kau seperti anjing mati.Aku nak menangis.
"Tapi kalau dalam mazhab aku, cara aku, amalan yg aku tau, orang yg mcm ni dia jatuh KUFUR!"
Aku senyap."kenapa ustaz?"
dia menjawab,orang yang mcm ni SOMBONG dengan Allah.Dia berlagak depan Allah!.Dia menolak pemberian Allah!.Bagaimana dia boleh tidur sedangkan Allah itu menurunkan rezekinya, rahmatnya setiap pagi selepas terbit fajar, tapi dia boleh tidurrr.
Umpama mcm kalau kau seorang yg jutawan, bawa duit yg berjuta juta berjumpa dengan seorang miskin papa kedana setiap hari. Tetapi ape yg dilakukan oleh fakir tadi kepada kau? Dia tidur dan tak mempedulikan langsung duit kau sedangkan dia miskin.Jadi ape yg ada pada fikiran kau?
Mesti kau akan kata"dia ni dah lah miskin nak mampus, sombong plak tu".
Aku tersentak.
Dia berkata lagi "org yang tidur lepas subuh dan lepastu bangun, ada hati lagi nak dhuha, Allahuakbar.Orang mcmni lagi tak malu depan Allah.Tadi dia tolak pemberian Allah.Sekarang mahu tarik semula rezeki dan rahmat Allah.
Sesungguhnya manusia itu jahil.Sepatutnya org ini perlu bertaubat dulu sebelum nak solat dhuha".

Allahuakbar.

Bila duduk dengan org yg setiap masa takutkan Allah, baru sedar mcm mana amalan kita selama ni.Betapa hinanya fikiran aku selama ni.Jauh beza nak banding amalan kita yg tak tau Allah terima ke tak.Tapi hidup setiap hari mcm tak rasa byk dosa.Allahhh.kita ni byk dosa, bukan setakat byk dosa bahkan bermandikan dosa.

Dia kata lagi "orang yg riak kalau bertaubat Allah ampunkan.Kalau orang yg sombong apa kau rasa Allah nak ampunkan sedangkan itu adalah sifat iblis!

Allahuakbar..

Aku tanya tentang tidur lepas subuh je dah rasa mcm nak ke neraka. Belum tanya hal lain lagi.

Dia kata lagi "ramai orang muda kata perlu tidur lepas subuh sbb tak cukup tidur malam tadi sbb main futsal lah, jalan jalan dan apa kau tak pernah fikir siang dan malam itu adalah sunnatullah?"...
"Allah dah kata dlm Al quran siang aku jadikan utk kau bekerja, malam utk kau berehat.Kalau sunnatullah kau ubah ikut kepala otak kau sendiri, sbb itulah hidup kau tunggang langgang.Kau siapa? Nak ubah sunnatullah!

"Allahuakbar, jauhnya beza pemikiran kita dengan orang yg takut dengan Allah.Orang yg dekat dengan Allah.Hidup mmg kena pandu Al quran dan hadis.

Tapi, carilah orang yg boleh memperjelaskan lagi ape yg ada dlm al quran dan hadis itu.

Janganlah asyik meminta dalil dari org itu org ini dan memproses dengan kepala sendiri.Ada org bawa Al quran ke huku ke hilir.

Tak salah, tapi carilah panduannya dengan baik supaya tak tersalah tafsir hukum ikut nafsu.

Idris al Marbawi pun ada menukilkan dlm bahrul madzi, dia mengatakan siapa yg melakukan sesuatu yg sia sia di malam hari sehingga terlewat subuh keesokannya, maka keseluruhannya malam tadi telah menjadi haram.

Jangan memandang haram itu seperti biasa.Umpamakanlah malam yg haram itu seperti engkau memakan daging Khinzir.
Seperti engkau meminum arak. Barulah rasa haramnya itu.

Pakar motivasi kata, cerminlah diri sendiri lihat kesalahan.

Tapi bagi ulama', nak cermin diri pergilah cari orang yg soleh, ulama', auliya', Ahlullah.

Baru kita tau perbuatan kita dari bangun tidur, sehingga kita tidur semula itu rupanya byk mendatangkan murka Allah.

Kita sendiri tau antara org yg Allah tak berckp dgn mereka di akhirat adalah org yg miskin tapi sombong tak bersyukur.

Kita ni miskin, miskin amalan. Janganlah kita sombong depan Allah.

Nabi dah kata:

احفظ الله،يحفظك
Jagalah Allah, Allah akan menjagamu.

Jangan rasa setiap amalan kita itu seperti diterima Allah.Takutlah Allah.Jagalah adab dengan Allah.Jadilah org yg tak sombong dengan Allah, in shaa Allah kita akan tiada masalah untuk bergaul dengan sesama manusia.
Semoga dgn Asbab kita melihat pintu rahmat Allah itu sangat luas akan menjadikan kita ini menghargai org lain.Prihatin antara satu sama lain.

Bukannya memandang diri sendiri mulia dengan amalan yg kita rasa seperti lebih baik berbanding org lain.Sebab itulah punca hati ini su'zon.

Allah dah kata, jangan lah kita bersangka kerana kebanyakkn dari dzon itu adalah sangka buruk.
Ulama' sufi kata sebelum nak su'zon, kita perlu berhusnudzon 70 kali terhadap seseorang itu.

Nampak tak disitu betapa ulama' mendisplinkan hati sebelum menghukum org lain.
Supaya apa, supaya hati kita ni letih nak bersu'dzon dan sbb itu diletakkan syarat perlu 70 kali supaya kita melupakan keburukkan org lain.
Sedikit perkongsian. Semoga boleh menjadi resepi utk tidak tidur lepas subuh..

Astaghfirullahh...
Sumber : kisah ini dipanjangkan oleh seorang sahabat..
Sembelit sangat menyeksakan bagi yang mengalaminya, bukan mudah tau nak atasi masalah sembelit ni silap haribulan boleh buasir pula kalu tak kena gayanya... Sembelit lagi, buasir pula... Oh tidak!!!

herbalax

Ramai yang mengalami masalah sembelit ni sebenarnya dari gaya hidup kita dan cara pemakanan kita, dan paling sering mereka yang mengalami masalah sembelit ni adalah wanita yang sedang dalam peringkat fasa awal kehamilan, mereka yang baru lepas bersalin juga mereka yang makan tak seimbang; contohnya tak makan sayuran, tak makan buahan apatah lagi mereka yang kurang minum air masak, ni juga adalah punca sembelit berlaku.

Dan Ini adalah ynag paling mudah untuk semua amalkan dan bukan saya je mengemarinya.. malah mereka yang sedang dalam proses nak turunkan berat badan, mereka yang penitngkan kesihatan dan masyaratkat cina sangat suka tau HERBALAX ni.. kenapa? Sebabnya ianya sangat berkesan dan senang serta mudah di amalkan.
herbalax shaklee

HERBALAX ni juga sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa yang panjang.

Selain itu, manfaat utamanya adalah;

  • Pembersihan Najis yang TERSEKAT.
  • Merangsangkan usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Membantu MASALAH SEMBELIT
  • Tindakan pembersihannya ynag lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
  • MENGEMPISKAN PERUT
  • Ianya membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau di campurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba. ( ni sebabnya masyarakat cina mengemari HERBALAX).
Lagi tentang masalah SEMBELIT korang? Untuk wanita hamil dan sedang dalam pantang (lepas bersalin), apa yang sangat sesuai adalah OSTEMATRIK; untuk kes ni boleh klik sini bacaan seterusnya ^__^

Selesaikan masalah anda sebelum ianya menjadi lebih terus lagi.. Masalah USUS ni jangan di pandang mudah, Bagaimana ianya membantu mengatasi masalah anda?

Dapatkan terus dari saya untuk bantuan anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Alhamdulillah, semalam saya kongsikan tugasan surirumah, hari ni mengenai kerjaya dari rumah pula. Mungkin ramai antara kita yang dah pun bina kerjaya sendiri dengan kehebatan masing-masing dan kelebihan tersendiri.. Tapi satu kepuasan bila kita berada di rumah bersama anak-anak dan kerjaya tetap terjaga, betul kan?
jutawan shaklee

Tapi bagaimana tu? pendapatan datang dari mana? Usaha? Modal? Apakah berniaga dari rumah ni adalah konsisten? Bagaimana pula penjagaan anak-anak kalu bekerjaya dari rumah? Perbelanjaan diri sendiri? Shopping? Kepuasan? Kebebasan?

Persoalan ni ramai yang ajukan saat berfikir mahu menjadi surirumah sepenuh masa kan? Bagi saya dan anda juga PASTI merasai nikmat ni bila betul-betul NEKAD nak mencipta kerja dari rumah tanpa berfikir terlalu banyak ALASAN!

Tu je... ALASAN adalah punca semua apa yang kita nak "TERKABUR" tanpa kita sedari!

Saya boleh cipta kerja sedari rumah; mengapa anda tidak? dan kepuasan saya adalah melihat anak-anak membesar depan mata, melihat suami pergi kerja dan kita sambut kepulangan suami balik dari kerja dengan senyuman dan hidangan minum petang bersama lagi... Tak ke itu idaman suami kita? mahu mereka di layan dan di belai... kita pula? dah tentu-tentu la ada masa untuk diri sendiri... saat anak-anak ke Sekolah... kita boleh g SPA ke... Salon ke... urus masa dengna BIJAK; Pasti boleh... Dan paling seronok saya katakan.. Membeli belah keperluan harian TANPA BERSESAK-SESAK di hujung minggu...

Bawa anak-anak bermain tanpa ramai orang.. Shopping apatah lagi....

Kerja saya; berUSAHA sehabis baik... bila dapat "BONUS" a.k.a GAJI saya; saya suka bawa anak-anak shopping dan reward untuk diri sendiri... masa ni adalah yang paling seronok... Usaha kita pasti berbaloi.. dengan izin suami lagi la berkat dan mendapat kegembiraan keluarga kita kan...

Kerjaya ni mana-mana pun kita boleh bina TANPA ALASAN, sedangkan orang yang berniaga nasi lemak pun adalah 1 kerjaya untuk mereka, dan mereka lagi la... seawal pagi mencari rezeki.. tengahari rehat... lepas tu shopping lagi... seronok tak???

Mengembirakan orang lain' buat perut ornag lain kenyang; reward kan diri sendiri...

Tapi JANGAN la dapat untung sedikit dalam sehari tu; Shopping mengalahkan ynag untung tu.. mau bankrup tokey kedai macam tu... hahah (gurau je)

Tapi seronok tau... dapat buat apa yang kita impikan, apa yang kita nak kan TANPA ARAHAN orang lain..JANJI kita buat kerana ALLAH S.W.T dan buat lah seikhlas hati kita nak membantu orang lain menjalani kehidupan ynag lebih baik lagi sedari hari ni...

Impian saya adalah mahu orang lain gembira dengan apa yang mereka amalkan dan sentiasa sihat dan ceria bersama keluarga... Insyaallah...

Mengapa mencari yang susah kalu yang mudah dan senang itu ada di depan mata kita; apa yang penting adalah USAHA.. USAHA... USAHA dan USAHA sebaik yang boleh... PASTI BOLEH

Nak tahu kerjaya saya dari rumah sedari 2013 sampai lah sekarang? Boleh klik sini

Berminat nak tahu lebih lagi?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Kerjaya Dari Rumah?

by on March 05, 2015
Alhamdulillah, semalam saya kongsikan tugasan surirumah, hari ni mengenai kerjaya dari rumah pula. Mungkin ramai antara kita yang dah pun bi...
Percaya atau tak saya katakan; tugasan surirumah lebih 24jam sehari? percaya? atau tak? dan saya nak tanya siapa sanggup berhenti kerja 24jam notis untuk menjadi surirumah sepenuh masa?

Dan saya salah seroang yang sanggup BERHENTI KERJA demi suami dan anak-anak!
Mesti ramai yang akan berfikir lagi, sebabnya terlalu banyak komitmen yang perlu di fikirkan, sama ada kerja rumah tu boleh di galas sebaiknya begitu juga dengan "pinjaman peribadi" yang melibatkan dan mengikatkan anda untuk terus bekerja kan?

Kes ni pernah terjadi kat saya, masa kerja anak kena chicken pox, dan ke suami pula dan ke anak semula.. total anak dalam setahu tu 3kali kne campak!

Suami? sekali je la tapi bila dah sakit takkan kita nak keluar kerja lagi kan.. dan dalam setahun tu banyak kali saya ambil cuti hinggakan saya "terpaksa" ambil cuti tanpa gaji yang mana gaji tak la sebesar mana pun, tapi di sebabkan tanggunjawab pada suami dan anak juga rumahtangga saya, saya rela. Da mulai saat tu saya berfikir nak berhenti kerja..

Dan atas sebab-sebab tertentu saya terus ambil keputusan BERHENTI KERJA! tiada lagi pandang belakang atau perkataan menyesal saya berhenti kerja!

Kenapa? saya tak risaukan kewangan saya? keluarga? perbelanjaan?

Saya fikir 1 je; Saya yakin Allah SWT pasti membantu saya dengan keputusan saya ni... Insyaallah sebab saya buat demi suami dan keluarga saya.. dan bersera kepada Allah SWT. 

Alhamdulillah, sehingga kini saya masih bergelar surirumah tangga sepenuh masa TAPI saya bukan kosong-2 dan tak da gaji tau... saya ada "BONUS" saya dan saya tetap dapat tolong suami saya dari rumah dan menjaga anak-anak saya dari rumah.

Dan seperti yang saya katakan, tugasan surirumah ni lebih 24jam sebabnya... sedari awal pagi bangun ke malam masih dengan tugasan.. bezanya rehat sendiri dan masa sendiri.. tak da la arahan dari siapa-siapa melainkan suami dan tugasan dengan anak-anak..dan ianya sangat mengembirakan sebab kita adalah "lady bos" kat umah... tapi ketuanya tetap suami kita ^___^

Dan, tak saya nafikan.. kerja rumah ni lagi penat tau berbanding kerja kat pejabat tu... haaa... sebabnya. .kat rumah perlukan semua mental dan fizikal.. apatah lagi kesabaran yang tinggi.. Tapi kat tempat kerja kita perlukan minda kita dan kesabaran.. lain-lain dari kita je.. ada masa rehat.. ada masa sembang-sembang.. ada masa lain-lain.. kan2... apapun bagi saya fair N square

Sebab tu kalu seharian dah saya kat rumah.. TANPA minuman memberi tenaga kat saya ni..saya pasti moody dan sangat penat dan mengantuk... Alhamdulillah... Shaklee adalah peneman saya tiap masa kat rumah ni ... juga perniagaan saya sedari rumah bersama suami dan anak-anak saya...

Minuman kegemaran saya bilaa dah penat seharian... ni dia

minuman tambah tenaga

P/S ; Tapi ni saya minum siang tadi tau.. malam-malam macam ni minum lagi... mmg tak tidur sampai ke Subuh la saya jawabnya... Sebab kenapa??? kan pemberi tenaga tu... mata segar bugar la jawabnya...

Apapun.. usaha unutk kita membahagiakan keluarga kita bukan KECANTIKAN mahupun KEKAYAAN wang ringgit... Tapi ianya adalah KASIH SAYANG dan KEPRIHATINAN kita pada keluarga kita... Itu yang sangat penting.. jangan dah terlewat dan terlambat baru nak menyesalkan...

Ok kalu mommy-mommy kat luar sana mau join minuman kegemaran para suami isteri ni... boleh cari saya di sini untuk sebarang pertanyaan dan bantuan semua.. Apa? Testimonial & Info? ada... klik sini...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.
Cerita-cerita pagi ni tak nak panjang lebar, nak kongsikan 5 Testimonial ESP Paling MELETOP dan terkini yang pasti semua orang yang mengalakan dan anda-anda ni ynag bakal amalkan pasti merasai apa ynag kami rasai; malah lebih lagi...

Antara TESTIMONIAL paling MELETOP saya kongsikan hari ni, dan nak membawa korang-korang juga untuk terus menjaga kesihatan bukan setakat luaran je tau.. malah yang penting sedari dalaman juga naaa...

promosi esp shaklee
 Antara yang paling popular testimonial ESP ni ADALAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (macam marah pula yeee.. tak la tak marah pun...) perkongsiannya adalah.... 

jeng...

jeng...

jeng.......

Taraaaaaaaaaaaaaaaa.....

meletop terkini

Setakat ni sebenarnya bukan 5 je tau TESTIMONIAL hebat dan meletop ni.. malah banyak lagi.. tpai saya suka bab ni.. kecantikan.. kesihatan.. penyusuan susu ibu , kulit bayi cantik gebus ... dan ini semua saya juga rasai lepas saya mulakan bersama ESP Shaklee ynag mana terjamin berkesan dan selamat serta semulajadi lagi tau... dan yang paling best lagi kali ni adalah PROMOSI!!!

Haa ni la masanya korang nak dapatkan sesuatu yang sangat berkhasiat dan terbaik untuk dalaman dan luaran tau... kesihatan dan kecantikan ni perlulah dimulakan sedari dalaman dulu... 

Dan yang penting masa sekarang, jangan membeli kat orang lain sebab MURAH terlebih2 tapi nak minta konsultant kat orang lain cara makan; alasannya, orang tu baru laaaa; orang tu tak tau cara guide la . tak yakin dengan orang tu la... dna macam-macam alasan la... tka berkat tau apa yang kita peolehi.. kita nak berniaga sambil dapat ilmu dan membnatu secara terus kan.. bukan sebab saingan harga... no..no.. no.. apa yang penting.. REZEKI ni dari ALLAH.. dan apa yang kita amalkan PASTI mendapat keberkhatan dan memberi kesan terbaik untuk semua... kan-kan.. kan... 

Insyallah... 

Meh, berminat nak dapatkan dan mencuba produk terbaikkkkkkkkk ni? Cari saya

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Kita semua tahu sekarang ni musim panas kan, tapi tak semua ambil kisah bahawa BAHAYA BILA MUSIM PANAS ni melanda kita...

kekurangan air masak

Penyelesaian mudah bagi yang nak cepat dan mudah adalah;

1. Dok kat ikon pejabat (Penghawa dingin)
2. Dok kat Kipas sejak la sedikit dari panas kan!
3. Pekena minuman AIS, ABC CAMPO la CENDOL Durian laaa... opsss .. (versi Upin Ipin) pula ^_^
4. Lepak kat kereta sebab sejukkkkk pasang la ekon ^__^

Tu tak lagi kalu rumah ada ekon kan... lagi la mungkin 24jam kalu ada 25jam nak ber "ekon" je kan-kan...

Jangan!

Bahaya tau.. badan kita perlukan AIR MASAK yang secukupnya.. kalu tak cukup bertambah pula anak-anak kita ni semua sekolah pagi petang dan tanpa bekalan air masak yang cukup untuk mereka... mau keletihan dorang kan...

Dan lagi... malam nak buat kerja sekolah pula.. .letih dan kesian anak-anak kita ni kan... yang kita bekerja siang malam juga letih kan...

Jadi untuk keluarga anak-anak dan juga diri sendiri.. apa kata HADIAH kan untuk keluarga juga diri sendiri untuk sihat dan ceria...

performance drink shaklee
Penambah tenaga; elakkan badan kekurangan air masak = PERFORMANCE DRINK khas untuk semua
Ni antara ynag TERLARIS juga masa kini, di sebabkan semua semakin terasa bahang kepanasan di dunia yang belum merasai lagi akan kepanasan di akhirat kelak ni kan... ^__^

Apapun, berikan yang terbaik kat diri kita juga terutamanya anak-anak kita sekolah pagi ke petang ni... bekalkan mereka ni ynag sangt mudah di bawa kemana sahaja dan yang PENTING adalah TIADA GULA mahupun PERASA @ PEWARNA TIRUAN tau...

Berminat dapatkan dna mahu mencuba kelainan hari anda kini? Cari saya disini!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Apa lagi PROMOSI hebat dan peminat ramai kali ni kalu bukan minuman kegemaran seisi keluarga dan pada mereka yang nak KULIT CERAH? CANTIK? DIET & SIHAT?

Pasti korang tak akan lepas kan peluang kali ni.. sebabnya ianya HARGA yang tak akan berulan SELEPAS 31.03.3015 ini!

Kenapa? anda pasti tahu kenapa bila dah melangkah ke 1.4.2015 dan bukan APRIL FOOL tau.. tapi ianya memberi kesan 100% kepada semua orang dan juga saya, dan ini lah peluang untuk korang REMBAT PROMOSI kali ini yang saya katakan TAK AKAN BERULANG lagi HARGA pada bulan ini...

Cepat-cepat sebelum terlambat...  Apakah dia???

Sedikit saya terangkan info tentang barang baikkkkk untuk kita semua... wanita terutamanya tau....

1. Ianya merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia.

2. Ianya turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

3. Ianya sangat sesuai untuk semua peringkat umru- tua dan muda, dan

4. Ianya antara ynag mengandungi Indeks Glisemik (G.I) ynag rendah iaitu 39, menjadikan ianya sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Apakah dia????

offer march 2015 shaklee
Ini dia... PILIHAN ramai dan TERLARIS masa kini!
Kenapa? Terlaris? Kesukaan ramai? semua-semua la tetnag produk ini? kalu anda nak tahu....

Anda cuba rasai sendiri apa yang telah kami rasai PERBEZAAN antara ESP Shaklee ini dengna hat lain-lain... compom tiada tandingan!

Apa? tak lalu minum soya pula?? haaa rugi tau... sebabnya ianya bukan soya sebarang soya.. ianya boleh di pelbagaikan lagi RESEPI menarik menanti kornag yang pernah saya kongsikan kat sini dan nak lagi RESEPI LUAR BIASA anda?

Meh berminat terus cari saya di sini untuk TEMPAHAN anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Lagi PROMOSI Hebat?

by on March 03, 2015
Apa lagi PROMOSI hebat dan peminat ramai kali ni kalu bukan minuman kegemaran seisi keluarga dan pada mereka yang nak KULIT CERAH? CANTIK? ...