2 Kali Keguguran; Allah SWT "Berikan" Sekali 4 Kembar Ini - Tahniah Bonda-

Bercerita tentang kehamilan, anak-anak ni sebenarnya kita sebagai manusia hanya boleh merancang.. selebihnya hanya Allah SWT yang maha mengetahui..

berniaga shaklee

Sebagaimana saya pernah merasai orang asyik bertanya "ko ni merancang ke? " ; "lina , ko ni belum lekat ke? " ; lina itu dan ini...

Sakit perasaan tu dengan pertanyaan orang sekeliling yang "TERLALU SIBUK" hal orang lain tapi hal sendiri dorng tak sibuk pula kan... Tapi adat la semua tu.. Sampai sekali tu saya cakap je terus, sya merancang ke..saya lambat ke.. apa korang nak kisah.. korang dah ada anak.. korang jaga la sebaiknya.. saya merancang. Allah yang tentukan..

Jadi buat apa saya buat tekanan kat diri saya, tu kan punca lagi lambat nak hamil.. lepas tu nak nangis sebab pertanyaan orang lepas tu tertekan lepas tu fikir macam-macam... lagi lambat nak hamil.. percayalah...

Sampai la saya hamil saya buat diam je..saya tak kecoh pun..sampai dorng perasan sendiri dan diam... Kita merancang dan jangna buat tekanan diri sendiri.. lambat atau cepat tu kerja ALLAH SWT bagi dia.. dia tahu apa yang kita tak tahu.. kita layak ke tak pada masa sama dia nak bagi anugerah dan amanah tu kepada kita..

Insyaallah... sampai la sekarang, saya membantu pada semua yang bertanya tentang NAK HAMIL ni, pertama-tama saya akan tanya beberapa soalan..lepas tu saya akan pesan JANGAN BUAT STRESS pada diri sendiri.. Orang lain tak  tahu apa yang korang dah buat... Tapi Allah SWT pasti tahu apa yang korang sedang usahakan.. janji korang mendapat kepercayaan bersama suami isteri..

Dan yang penting KEPECAYAAN & KESETIAAN bersama pasangan itu lebih baik dari melayang orang-orang sekelliling yang asyik "bz body" tapi tak nak doakan untuk korang pula kan...

Ibu kembar 4 ni saya kenal dari fb  LINZ SHOPEE je tau.. masa tu saya tak tahu pun dia kat Cairo, Eygpt.. Lepas sembang-sembang.. baru saya tahu dia dari Brunei dan tengah belajar kat Eygpt.. Alhamdulillah.. Allah SWT tu maha mengetahui niat kami sesama kan...

Di pendekkan cerita.. kami kenal walaupun via fb dan tak kenal sesama.. cuma Allah SWT perantaraan kami.. Alhamdulillah.. dia amalkan  lebih beberapa bulan lepas tu. mulanya untuk hmail dan turunkan berat badan.. sekian lama menanti.. dia di sahkan hamil, dan ujian untuk dia.. doktor sahkan dia hamil di luar rahim sebab tu bleeding.. dan terpaksa di gugurkan atas sebab-sebab kesihatan...

Dan saya sangat kagum dia ni.. dia seorang yang tabah dan kuat semangat.. dia tahu segalanya perancangan ALLAH SWT.. lepas di cuci tu..doktor info jangan hamil dulu sebelum 6bulan ke atas.. Tapi siapa mampu menghalang kuasa ALLAH kan..

Sedang dia tengah on diet untuk penjagaan berat badan juga.. dalam masa sama dia di sahkan hamil sekali lagi.. Tapi betul kata Allah SWT kalu belum masanya Dia mahu menguji detiap hambanya...

Lepas ujian kedua hamil sebab rahim tak kuat lagi.. dia tabah... setahun lepas tu. dalam masa sama ya.. dia amlkan set untuk penjagaan badan , juga set untuk hamil.. Alhamdulillah.. Setahun lepas tu.. dia info saya... "dear, saya pregnant lagi... moga kali ni Allah kautkan segalanya.."

Tu antara kata dia.. lepas tu ada pergolakan kat Mesir masa 2013 tu.. dia balik ke Brunei dan dia jarang on fb apatah lagi hp kan.. saya sering pm dia bertanya... sekali dia on fb info saya.."dear, saya dah bersalin 2boy 2girl, thanks atas doa dan guide selama ni"
set hamil shaklee

Hanya Dia yang maha mengetahui betapa saya sangat gembira... Allah maha adil .. Ya Allah SWT sangat-sangat maha adil.. Tiada daya upaya kita nak mengharapkan pada sesiapa kecuali DIA yang maha Esa.

Sebenarnya panjang lagi cerita ni.. tapi saya banyak pendekkan.. sebab takut korang jemu nak baca pula.. ni pun rasa terlebih panjang certera mommylina pagi ni...

Tapi korang para isteri.. JANGAN sesekali putus harapam.. apatah lagi JANGAN sesekali putus berdoa dan berusaha serta YAKIN pada diri sendiri dan YAKIN dengan apa yang korang amalkan..  Insyaallah...

Antara set yang saya sarankan korang boleh link kat sini

Set Hamil, Testimonial Berjaya Hamil, Set Kurus pun boleh membantu... YAKIN & USAHA + BERDOA

Korang boleh terus cari saya untuk lebih pendekatan sesama kita...

Cari saya;
Pn.Lina
Pengedar Shaklee Kulim ; 1 Malaysia & Brunei
SIDPro anda 867601
Terus hubungi saya di talian 017.583.6865

Semoga perkongsian ni membantu para isteri di luar sana dan para pembaca yang sedang merancang nak hamil di permudahkan oleh Allah SWT.. Janji korang usaha tanpa jemu dan tanpa putus asa. Amin..


1 comment:

  1. Nak tanya...apa rawatan dan amalan yang beliau amal sehingga dapat 4 anak...

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...