Alhamdulillah... Penantian berakhir bila isteri mengatakan kepada suami, saya HAMIL!!! Berapa tahun punya penantian.. Akhirnya, berhasil bila mana berusaha dan tak pernah merasa putus asa adalah satu anugerah paling besar dariNya.. 

set kehamilan shaklee
Sesungguhnya perkhabaran ni amat bermakna sangat unutk semua pasangan selepas berkahwin.. apatah lagi yang berkahwin di lewat usia pasti menanti saat-saat penuh kegembiraan ni... Dan sesungguhnya JANJI dari ALLAH S.W.T itu PASTI!

Diceritakan dalam al-Quran: Ia berkata, “Wahai Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah dipenuhi uban dan aku belum pernah kecewa dalam berdoa kepada Engkau wahai Tuhanku. Sesungguhnya aku khuatir terhadap orang yang akan menggantikan sepeninggalanku, sedang isteriku adalah seorang yang mandul. Kerana itu anugerahkanlah aku dari sisi Engkau seorang putera, yang akan mewarisi aku dan mewarisi sebahagian keluarga Yaakub dan jadikanlah ia wahai Tuhanku, seorang yang diredhai.”

Tiada yang mustahil dari DIA yang maha pemberi, maha mengasihani dan maha berkuasa lagi maha Esa..segala apa yang kita mohon kena la bersungguh-sungguh.. dan tiada siapa yang mampu memberi apa yang kita impikan melainkan dengan izin dariNya....

set kesuburan shaklee

Sesungguhnya hanya pada Dia yang maha mengetahui segalanya.. Tiada keraguan atas segala perancangan dariNya... Yang penting kita berusaha sebaik yang boleh.. dan jangan sesekali merasa putus asa dan saling menyalahkan sesama pasangan... 

Pada Dia kita mengadu.. pada Dia juga kita berserah... Jangan mudah berserah.. tapi berusaha lah sebaik dan yang terbaik.. bukan hanya berharap isteri berusaha sensorang.. tapi suami isteri perlu berusaha bersama... dapatkan nasihat doktor, buat pemeriksaan dan amalkan cara pemakanan yang sihat serta menjaga kesihatan dalaman serta luaran... dan juga pengambilan makanan tambahan yang boleh membantu untuk kesuburan juga...

Semoga perkongsian saya ni boleh membantu pasangan yang sedang merancang untuk HAMIL dan saya juga sedia membantu bagi anda yang nak dapatkan makanan tambahan untuk menbantu kesuburan suami isteri.. Semoga anda juga berjaya seperti mereka yang berjaya setelah berusaha dengan yakin.. 



Dan anda boleh je cari saya di sini untuk bantuan dan dapatkam ebook serta tips untuk membantu anda!

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Betapa mudahnya menjemput rezeki kita di awal pagi

Berpagian kita semua walaupun di hujung minggu... Semoga hari ni lebih baik dari sebelum-sebelum ni..dan semoga hari ni rezeki kita semua di permudahkan olehNYA... segala ap yang kita perolehi hari ni adalah dari Dia yang maha pemberi lagi maha pemurah...

doa pembuka rezeki
Ya Allah... Halalkan dan murahkan rezekiku dan kawan-kawan ku hari ni YA Allah.. amin..

Alhamdulillah.. semoga doa kita semua di makbulkan olehNya.. Siapa-siapa yang membaca doa ni.. boleh terus amin.. kan jua.. moga-moga Allah permudahkan segala urusan kita setiap hari...

menjemput rezeki

Amin...amin...amin... 

Selain tu.. kita juga boleh lakukan dan amalkan yang ni juga untuk amalan rohani kita setiap hari.. lebih kita mengingati Allah.. insyaallah..

Antara amalam menjemput Rezeki yang boleh kita sama-sama amalkan jua :
1) Solat Dhuha
2) Zikir Ya Wahaab 1000x sehari selepas solat
3) Solat Tahajjud
4) Membaca Surah al Waqi'ah


Semoga Allah sentiasa Merahmati & Memberkati setiap usaha kita dalam mencari rezeki yang halal. Insyaallah ... amin..semoga segala urusan kita di permudahkan...

Perkongsian ilmu yang bermanfaat untuk kita di dunia dan akhirat jua... Alhamdulillah...

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda , Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
online shaklee

Petang ni, kita santai-santai je la kan... saya perhatikan.. ramai sanggup beralasan dari berusaha, kenapa ye? apa puncanya? terutamanya masyarakat Melayu... betul tak? betul kan saya kalu saya salah.. tapi pendapat saya, ramai orang tak nak ubah kehidupan kepada yang lebih baik.. Tapi sangat mudah untuk beralasan kalu di beri peluang untuk mengubah cara hehidupan yang lebih baik...

Saya suka cara orang cina berniaga.. mereka tak suka kerja dengan orang lain..mereka rela kerja sendiri, even mereka tahu risiko dan mereka sanggup berusaha walau bagaimana cara sekali pun.. Tapi kita ni muslim jangan la ikut cara yang tak elok.. buat cara ynag elok lagi halal la kan.. tak nak la di salah ertikan... kita ada agama masing-masing dan kita saling menghormati sesama agama kita... Yang HALAL & BAIK kita ikut.. yang tak elok tu kita jangna pandang laaaa....

Sebenarnya.. kita ni melayu ni ramai suka berniaga.. baru ni saya ke SSM untuk renew lesen perniagaan saya.. saya perhatikan ramai anak-anak muda melayu buat lesen perniagaan. Macam-macam jenis perniagaan di buat.. bak kata pakcik guard kat sana.. "melayu ramai buat lesen perniagaan, mudah lagi ramai.. tapi kenapa melayu juga ramai yang miskin dan kuat melatah?  .. Hahaha

Saya dan suami senyum ke.. no komen.. sebab saya pun melayu..TAPI bezanya saya takkan PERNAH PUTUS ASAS akan kerjaya yang tengah saya bina ni dengan sesia je.. Insyaallah...

Berani cabar diri sendiri adalah hak kita semua.. berani mengubah masa depan adalah kita...

Saya ada terbaca kata-kata ni... Berbicara dengan diri sendiri....

"Makin bertambah "selesa" kita ni kerana sentiasa ada suara ynag mengarah di dalam diri kita. Benar, di dalam diri setiap orang ada suara diri sendiri yang memerintah dna mengarah tanpa kita sedari. Sama ada suara itu kuat , nyaring ataupun sayup-sayup. Rupanya suara yang sayup-sayup itualah yang lebih berkuasa. Mengapa? 
Kerana ia ibarat suara yang digunakan dalam hipnosis (pukau). Makin sayup makin di sukai dan makin dituruti. Suara di dalam diri kita kalu kita banyak beralasan... akan lebih banyak berkata.. atau berbunyi.. "susah....hidup susah...Tak boleh buat.. tak ada orang sokong..tak ada orang nak tolong... tak payah la buat apa-apa.. Buat apa nak berniaga lagi.. kerja sekarang kan dah ada gaji... " 

Dan di sebabkan suara sebegini la kita tak akan kemana-mana..dna kita akan semakin ke belakang akibat menuruti kata-kata di dalam diri kita ni....

Mungkin kita sendiri dah terbiasa dengna keadaan jammm nak ke tempat kerja.. pergi kerja seawal 7am.. dan balik ke lewat 6pm... mengadap kerja yang sama setiap hari.. gaji tiap bulan yang sama... mungkin kita dah terbiasa dan relakan diri je untuk semua ni... SEDANGKAN kita ada pilihan untuk berubah kepada ynag lebih baik.. usaha dan terus berusaha menjadi yang luar biasa dari yang biasa-biasa sebelum ini...

Jadi kenapa takut untuk berubah? kenapa takut untuk berniaga? kenapa takut untuk meminta lebih banyak kepada ALLAH S.W.T .. Kenapa takut nak berubah kepada yang lebih baik???

Sedangkan Nabi Muhammad S.A.W pun berniaga dan berusaha sedaya upaya untuk berjaya.. inikan pula kita, manusia biasa-biasa yang?

Sebab tu saya nak kita MELAYU, berubah la kepada yang LUAR BIASA selepas ini... dan kita bakal menuju wawasan 2020.. Dan JANGAN merungut kalu segala keperluan anda tak lengkap lepas ni dek kerana gaji tu tetap macam tu... tapi segala barang dan keperluan semakin meningkat....

Saya tak nak membuang masa lagi dengna mengeluh.. malah saya benci pada perkataan ALASAN dan perasaan NEGATIF semua ni... saya adalah orang ynag POSITIVE.. begitu juga anda bukan???

Sanggup berubah demi masa depan sendiri dan keluarga dan anak-anak? cari saya disini untuk dibantu

branch kulim
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin




Idaman semua orang adalah impikan kulit cantik & berseri-seri tanpa cela, tanpa sebarang masalah jerawat.. tanpa sebarang masalah kulit berminyak.. Kulit muka pula gebus macam Emma Maembong tu, kecik-kecik tapi comei sangat kan.. kulit pula putih melepak..

Waaa tingginya idaman untuk kulit wajah kita, sebahagian artis pun penuh make-up je, tak semua tiada masalah kulit wajah.. ramai yang mengalami masalah kulit wajah ni sebenarnya.. bukan kita yang biasa-biasa ni je.. 

Cuba kita yang biasa-biasa ni make-up macam sesetengah artis tu yang ada masalah kulit wajah.. mesti kita pun meletopss la macam dornag punya kecantikan..Tapi sampai bila nak cantik hanya make-up ni.. betul tak?
 testimonial esp shaklee
Ramai antara kita ni tak tahu sebenarnya punca masalah kulit kita kan... Asal je ada jerawat, mula la kata 

"oww make-up ni aku pakai semalam tak kena..."
"bedak yang aku beli semalam kot tak serasi ngn aku..."

Sedangkan baru beli semalam dengan harga RM*** harga satu alat-make up segala bagai... dah kata tak serasi.. dah nak beli yang lain pula..sebab muka naik jerawat atau berminyak la segala bagai..Tapi salahkan bedak dan alat solek pula....

Apa kata cek semula cara pengambilan pemakanan kita, rehat dan tidur seharian kita, pengambilan air masak kita seharian, detox kita... ni semua antara punca kenapa wajah kita tak berseri-seri, kelihatan kusam, tak bermaya, cepat letih.. berjerawat segala bagai....

Tanpa kita sedari.. kita kekurangan nutrisi dalam badan kita untuk mencantikkan dalaman kita dan selain hanya fikirkan untuk mencantikkan luaran semata-mata yang hanya sementara je...

Ramai yang dah berkata, sedari menjaga dalaman mereka..masalah kulit wajah mereka selesai... selain itu badan rasa bertenaga, segar, gembira dan tiada lagi masalah kulit muka berminyak....

Cuba anda lihat kata-kata ni....
esp shaklee
Apa pendapat korang kalu komen macam ni?
Kan... Jangan la pandang simple sangat kesihatan dalaman, yang mungkin sesetengah orang tak rasa penting.. penting lagi kecantikan luaran.. Tapi ketahui la..kecantikan luaran ni hanya sementara je.. dalaman adalah yang sangat penting, sebab bila cantik dalaman, kita akan rasa awet muda dan kelihatan mudah dari usia kita tau... Tak percaya atau anda takut nak mulakan?

Bagi yang takut nak mulakan dan takut la kan membazir la kononnya nak jaga kesihatan dalaman ni..korang rasai dulu penangan ESP Shaklee yang mana sangat bagus untuk permulaan anda sekali gus untuk anda merasai perubahan seperti kawan kita dan merasai perubahan ni...

Mencuba sesuatu untuk menjaga kesihatan secara semulajadi dan seterusnya kecantikan dalaman dan luaran adalah antara jalan penyelesaian yang terbaik dan termudah untuk anda semua.. ESP ni tak semestinya untuk mereka yang  dah berkahwin tau.. malah untuk ynag remaja.. yang bakal melangsungkan perkahwinan juga sangat sesuai.. dan bukan untuk kita wanita-wanita jeeee ... 

Tapi juga para lelaki dan suami sangat elok untuk kita amalkan.. yela... tak kan kita yang wanita je nak sihat dan cantik.. lelaki juga nak jaga kesihatan dan jaga tubuh badan nak sado-sado tu ke kan... boleh je... kalu nak ada juga caranya.. janji kita konsisten.. buka sehari minum terus nampak kesan... ni bukan "minuman ajaib" tau.. tapi ni minuman kesihatan kan lebih baik mencegah dari merawat... banyak lagi kelebihan dan manfaat ni...lain-lain pun banyak lagi.. boleh je selongkar dalam blog mommy ni.. kita kongsikan bersama-sama apa yang terbaik untuk kesihatan, kecantikan kita semua....

Bagi anda yang nak mencari dan mencuba sesuatu yang luar biasa dan menjaga kesihatan juga.. Boleh cari saya di sini untuk bantuan anda... jangan malu dan segan-segan tau...

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

branch shaklee kulim

Pernah tak korang rasa sembelit yang berterusan, seksanya sembelit ni kan, bukan setakat sembelit tapi masalah pelawasan yang tak lancar juga mendatangkan masalah pada tubuh badan kita...

masalah sembelit

Perasan tak, badan kita tersangat tak selesa bila kita tak membuang dalam sehari.. rasa nak makan apa semua tak kena... nak makan lebih-lebih tapi pelawasan menjadi masalah utama, terus tak da selera nak makan..

Dan penyebab masalah kegemukan, ketidakhadaman adalah berpunca dari detox seharian kita.. Sapa yang rasa badan tak sedap..perut tak sedap..makan la buahan segala tapi tak juga menjadi.. ni pasti ada yang tak kena dengan sistem penghadaman kita dan detox kita... Punca kulit wajah tak berseri dan berminyak dan berjerawat juga adalah dari masalah detox yang tak lancar...

Ramai je kat luar, kalu muka berjerawat dan berminyak salahkan produk muka tu kan.. langsung tukar produk.lepas satu persatu mencuba juga masih ada masalah.. kan itu dah membazir...cuba semak tubuh badan kita... adakah kita mengalami masalah penghadaman atau detox...

Bagaimana nak tahu detox kita baik ke tak... bak kat cikgu sains saya.. detox yang baik dan lancar adalah sehari 2 or tiga kali kita membuang ..tapi depends pada cara pemakanan kita.. kalu kita minum air masak banyak. maka detox air kecil je yang kerap..kalu kita makan banyak.. pastikan penghadaman kita mengikut pengambilan pemakanan kita.. dah yang paling terbaik adalah.. di awal pagi..sebaik kita bangun dari tidur.. sebab malam kan perut dan badan kita relex... maka pagi adalah ynag terbaik untuk pembuangan segala yang badan tak perlukan...

Bagi yang mengalami masalah detox, boleh je amalkan cara saya kat sini... saya suka amalkan ALFALFA ni untuk detox harian saya... dan bagi ibu-ibu yang sedang dalam penyusuan susu ibu pun saya sangat syorkan.. kenapa? sebab ianya adalah sangat selamat dan membantu juga detox bayi kita...

Dan ALFALFA ni tersangat banyak kelebihan... tapi mungkin yang dah lama mengalami masalah sembelit.. pada awalnya saya syorkan pengambilan HERBALAX, sebab nya ianya membantu membersihkan usus kita yang dah berkarat tu untuk kembali kepada normal..bila usus kita bersih dan cantik..pasti penghadaman kita dan detox kita tiada masalah.. dan yang paling saya suka.. bila usus kita bersih.. wajah kita juga pasti berseri dan masalah seperti jerawat tu pasti dapat di atas...

Testimonial dan keberkesanan ALFALFA untuk semua.

Set Kurus yang mana pilihan anda untuk menjaga badan 

Banyak lagi yang boleh di kongsikan bersama... sebarang penjelasan atau bantuan boleh cari saya di sini..

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Seksanya SEMBELIT!!!

by on November 27, 2014
Pernah tak korang rasa sembelit yang berterusan, seksanya sembelit ni kan, bukan setakat sembelit tapi masalah pelawasan yang tak lancar ju...
Alhamdulillah...hari ni penuh bersejarah bila ramai para ibubapa berdebar akan setiap keputusan anak masing-masing kan... Al-maklum la UPSR tahun ni banyak juga cabarannya kan...dengan soalan bocor la, anak-anak tak sihat laa..ada yang ambil exam kat hospital la.. banjir la.. naik bot special di sebabkan bencana alam segala kan...

Dan ia sudah semestinya adalah dari Dia yang maha mengetahui... Allah S.W.T mengetahui segalanya....

anak cerdik bersama omega shaklee

Semestinya persoalan ramai bila ibu-ibu saling berbicara...

"Anak kamu dapat berapa A? anak saya dapat 5A.. Nanti datang la rumah... kami nak buat makan-makan sedikit... datang la yeeee.. "

"Anak ko dapat 2A je.. anak aku test hari tu 2A..tapi ni dapat 5A terus... anak kamu tak ke kelas tusyen ke..."

"Tahniah.. anak kamu dapat 5A, anak saya pun dapat 5A... "

Dan pelbagai lagi la persoalan.... adat la kan.. Apatah lagi berjiran sebelah-sebelah... anak lelaki dan perempuan... pasti ada persaingan sesama ibu-ibu kita ni semua kan...

Dah pada yang berjaya TAHNIAH anak-anak ku... Sememangnya kamu layak.. dan ibubapa kamu sangat berbangga dengan kejayaan kamu....dan pada ynag kurang berpuas hati.. Tak pa nak... nanti usaha lagi.. sesungguhnya kamu juga sangat bijak dan cemerlang...

TAHNIAH pada para ibu bapa semua... Suatu hari dan saat ini pasti tiba juga untuk saya bila anak saya bersekolah... insyaallah... pelaburan kita semua untuk anak-anak adala sangat berbaloi untuk mereka sedari ini dan di masa akan datang...

Semoga saya juga sekuat dan sehebat para ibu di luar sana sedari sekarang.... Insyaallah...

Ikhlas dan salam ukhwah dari mommylina | SID Shaklee 867601 |
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Anak Aku 5A, Anak Kamu?

by on November 26, 2014
Alhamdulillah...hari ni penuh bersejarah bila ramai para ibubapa berdebar akan setiap keputusan anak masing-masing kan... Al-maklum la UPSR ...
Perut kembung dan berangin ni mesti rasa tak selesa sangatkan..Moga-moga tips atasi perut kembung ni tersangat membantu anda yang sering mengalami masalah yang kerap berulang..Masalah ni sebenarnya di sebabkan lebihan gas dalam perut kita.. yang mana perut terlalu lama di biarkan kosong...
pappermint ginger shaklee
Bagi kita yang sering mengalami keadaan seperti ini.. mungkin boleh di atasi dengan cara segera tanpa memerlukan anda menahan kesakitan ni terlalu lama,.. Antaranya TIPS yang boleh kita lakukan terlebih dahulu adalah seperti ;-

1. Minum air masak - Sebahagian kita kadang tu disebabkan terlalu banyak dan sibuk dengan kerja, adakalanya terlupa akan perut anda apatah lagi minum air masak... dan ini menyebabkan gas ynag berlebihan dan masalah penghadaman adalah punca perut kita mudah masuk angin dan kembung... Untuk mengatasinya, minuman banyak air. Air akan menenangkan rasa sakit serta mengurangi masalah ni..

2. Berjalan-jalan - Sebabkan membuat kerja pada kedudukan setempat juga boleh menyebabkan perut anda sebu..Sebaik merasa perut tak selesa... Baik anda berjalan untuk seketika dan melakukan aktiviti sedikit untuk melegakan perut kita...

3. Mengunyah dengan perlahan-lahan - Makan yang terlalu cepat juga menyebabkan kita mengalami masalah ketidakselesaan perut... Untuk mengelak kita bakal mengalami masalah perut kembung dan berangin... Sila mengunyah perlahan-lahan.. walaupun pada masa itu kita nak cepat mahupun terlalu lapar....

4. Mint - Mint juga berguna untuk mengatasi perut kembung serta meredakan rasa sakit akibat perut kembung. Dan antara mint yang paling segera boleh kita amalkan masa kini adalah PEPPERMINT GINGER PLUS...

Ni penyelesaian paling cepat dan kita boleh bawa kemana-mana dengan mudah dan senangkan
Dan ini juga boleh membantu paling cepat masalah perut kembung kita juga... Ketidakselesaan perut kembung boleh menyebabkan segala kerja kita terganggu dna menyebabkan badan kita terasa sakit di setia sudut...hanya di sebabkan perut kembung, kerana perut adalah tempat utama dalam badan kita selain usus...

shaklee produk
Antara kelebihan dan kegunaan lain juga boleh di amalkan..
Lepas ni..jangan lupa perut kesayangan kita tau.. perut ni kalu dah meragam, mau segala kerja yang kita nak buat tak jadi.. dan mau naik angin juga satu badan disebabkan ketidakselesaan perut kita kan...

Moga tips kali ni sangat membantu penyelesaian masalah kita semua...

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin


Luahan di petang hari..Kenapa anak-anak semakin dimarah semakin agresif pula mereka ni, disuruh diam 1saat pun tak menjadi-jadi... Dan perasan tak.. makin kita marah anak-anak kita.. makin tu mereka lagi akan buat..Hanya selepas beberapa saat or minit...

ragam anak-anak
Sebenarnya ada faktor kenapa mereka sebegini.. Tanpa kita sedari ini adalah cara mereka luahkan perasaan mereka yang kita tak faham.. Kita dulu pun begini agaknya masa mak ayah kita membesarkan kita kan.. Tapi betul, zaman kita dulu dan sekarang sangat berlainan cara..Kita dulu nak mengadap gadget atau komputer pun punyalah amat susahkan... sekarang? semua boleh dapat dengan cepat dan pantas..

Antara faktor anak-anak ni, semakin kita marah semakin aktif adalah kerana mereka dari cara kita menegur mereka juga... kasar kita tegur..kasar juga la perlakuan mereka..

jangan marah anak-anak pintar

Contohnya, saat mereka melakukan kesalahan dan dalam masa sama perasaan kita tak tenteram dengan pelbagai masalah dan tekanan.. secara tak langsung kita memerahi anak kita dengan nada dan emosi yang sangat tinggi, dan adakalanya kita terpukul mereka secara tak sengaja bukan?, sehinggakan mereka hanya takut seketika sahaja... Sebaik melihat kita diam..mereka kembali dengan aktiviti lasak mereka...

Kenapa kita tidak melakukan pelukan erat kepada anak yang sedang agresif ini dan mengatakan pada mereka....

"anak jangan la buat macam ni.. tak elok tau..nanti orang lain tak suka... tak sayang kat mommy ke?"

Tenangkan anak yang sedang memberontak.. bukan menghukum mereka dengan merotan, tapi kalu keadaan mereka belainan... ambil tindakkan untuk menghentikan siara television yang mereka sedang lihat.. biarkan seketik..dan ya.. mereka pasti menangis sebab siaran tv mereka di ganggu atau di tuutp.. Tapi secara tak langsung boleh kita dakap mereka dan katakan.. kalu buat lagi. jerit-jerit .. mommy tak buka tv..

Bila keadaan tenang..jiwa kita pun tenang.. pasangkan semula kepada mereka.. TAPI sentiasa ingatkan mereka untuk kebaikan mereka... Yela..siaran tv sekarang ni kan ada yang menganggu emosi..ada yang bermain secara kasar dan ganas pun ya juga..sedangkan kartun pun cerita yang tak memberi banyak kebaikan...

Ini juga cara saya..bila anak saya berkelakuan baik..saya bawa jalan-jalan.. puji dia adalah seorang abang yang baik... Insyaallah..selagi kita kena juga banyak bersama dengna karenah anak-anak kita ni...

Kadang tu meruntum jiwa juga dengan anak-anak ni..tapi betul..kita ynag mencorakkan anak-anak kita... kemudian bila di alam persekolahan.. adalah 50-50.. cikgu dan kita.. tapi sebolehnya...saya nak 60-40.. saya yang 60 dan mereka kat sekolah 40 .. sebab biar mereka bersama kita lebih lama berbanding dengan orang lain... dan sebab ni juga saya berhenti kerja saat orang lain berkata.. JANGAN BERHENTI!!!

Tapi saya memilih juga untuk menjaga anak-anak saya sendiri, asalkan saya dengan anak-anak... dan biarlah rumah bersepah sekali pun.. lumrah la kan.. ada anak-anak kecil ni.. mainan mereka segala bagai.. Esok-esok mereka dah dewasa... saat rumah bersepah tu pasti dah berlalu...

Love sharing wif

Jom kita berubah dari sekarang..dan saya sedia membantu anda
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin


Kadangkala sebab anda gemuk dan ramai yang perli, sehinggakan anda stress betul, bagaimana nak atasi perut buncit ni? gemuk salah kurus sangat salah, apa ni.. Badan dah la tak kurus ni tambahan lagi dengan  perut buncit makin menjadi-jadi pula..
set kurus shaklee
Macam-macam dah makan ni, perut buncit macam ni juga... tak susut-susut juga ni.. geram betul la.. ramai dah kawan-kawan tegur

"ko ni, aku tgk bukan makin kurus lepas bersalin, makin gemuk lagi.. tu perut tu..lemak tak hilang-hilang juga ek..."

Lagi stress bila orang bertanya...

"anak kamu baru 5bulan kan... ko mengandung lagi ek.. berapa bulan da.. tahniah.. subur kamu ye.."

Waaaa stress nyaaaa.. Apa ni... Bagaimana nak atasi perut buncit ni... tak nak laaa..tak seronok kawan-kawan dok fikir bukan-bukan pulaaaa....

Kan bagus kalu anak-anak kita je yang bambam.. dan mommy yang selim-melim.. ni nak makan untuk kurus pun takut sebab takut pula anak ikut kurus..tak jamin laaa.. bagaimana ni...

Kenapa nak memeningkan kepala dan mebazir duit nak mencari yang lain... sekarang lagi popular dari sebelum-sebelum ni... Tak perlu pun pakai artis-artis bagai untuk jadi "duta".. kami si pengamal adalah "duta" original untuk produk yang kami percayai... Tak percaya.. saya last timbang sebelum bersalin 61kg... sekarang anak saya dah 8bulan... berat saya pula 45kg... perut kempis.lelemak kulit megelebeh dan lebihan isi masa lepas bersalin pun, nurse cakap "waaa... cepat nya kurus...".. ni la saya.. anda pula?

set penyusuan shaklee

Haaa... kalu kita yang ada masalah nak atasi perut buncit tu... kenapa nak pening-pening lagi dahh... tak perlu risau la kalu kita ni menyusukan anak ke.. tak ke... yang ni lagi selama untuk di amalkan tanpa fikirkan atau takut kesan sampingannya tau....

Sebab tu produk ni tak perlukan "duta-duta" bagai.. tapi perlukan keserasian kita dan konsisten ja..pasti kesan pun sangat mengembirakan dan keterujaan anda... klik sini untuk TESTIMONIAL kami semua...

Jom kita berubah dari sekarang..dan saya sedia membantu anda
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Assalamualaikum... dan selamat pagi Ahad... Tak nak gemuk, tak nak kurus, apa kehendak korang nak ek? Macam-macam kes pula kan... Apapun janji sihat dan gembira....

Hari ni kita buat entry tak menggunakan banyak perkataan.... apa kat korang tentang entry ini?

set kurus shaklee
Jum kita share pendapat...

Jom kita berubah dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA kali ini,,,
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Siapa pernah alami masalah bila sakit bahu menyerang tetiba dan yang teramat sakit, sehinggakan kita nak buat kerja pun tak selesa? apatah lagi nak drive dan membuat kerja-kerja lain...
ubat sakit sendi
Sakit bahu ni sangat terasa bila kita melakukan sesuatu kerja yang terlalu lama dan tanpa kita sedari menyebabkan keadaan kita sendiri kita tak sedari.. Contohnya, berhadapan dengan komputer yang terlalu lama.. mengangkat benda berat dan sebagainya....




Dan sekirannya anda mengalami masalah sakit pada bahu, urat belikat dan tengkuk di bahagian kiri atau kanan dan bilamana keadaan ini berlaku setiap kali bangun daripada tidur dan kesakitan yang teruk akan berterusan sehingga tiga ke lima jam. Perlulah anda ambil TINDAKAN SEGERA! Kerana.....


Sakit tengkuk, bahu dan belikat merupakan gejala klasik bagi sakit sendi faset tengkuk (cervical facet syndrome). Dan bila penyakit ini sering terjadi.. ianya adalah satu jenis keradangan sendi (artritis) yang boleh berlaku di sepanjang tulang belakang kita.

Dan antara tempat yang paling biasa terasa adalah pinggang dan leher kerana kedua-dua bahagian inilah yang paling banyak melakukan pergerakan pada tulang belakang kita.

Dan bila sakit pada tengkuk ni berlaku sakit ini akan lebih terasa pada waktu pagi selain daripada rasa kejang. Pening atau rasa hanyut juga boleh menyusul.

Selain itu, di setiap otot-otot pada bahu dan leher juga menjadi sakit apabila dipicit. Dan si pesakit atau kita juga pasti berasa seperti kebas pada tangan atau jari.

Jika sendi bahu sudah mula sakit dan susah digerakkan, ini menandakan anda mendapat penyakit susulan kesan daripada sakit sendi faset ini, yang mana ia lebih dkenali kekakuan sendi bahu (frozen shoulder). Ini biasa berlaku pada pesakit yang mengidap sakit sendi faset tengkuk jika dibiarkan tanpa rawatan.

Kadangkala, dengan rawatan dan suntikan tak membantu permasalahan ni... selebihnya lebih banyak menjalankan aktiviti harian dan menjaga pemakanan dan kesihatan bersama....Sakit bahu dan sendi adalah bersamaan kurang lebih.. dan ianya bergantung pada tubuh badan kita...Dan semoga SET ini membantu masalah sakit bahu mahupun sakit sendi semua... klik sini untuk info seterus nya...

stokis shaklee kulim
Jom kita berubah dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA kali ini,,,
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Biar betul Negara kita ni.. Dulu naik, sekarang subsidi pula dimansuhkan. Apa cerita ni.. Bukan ke Malaysia kita ni pengeluar minyak juga, ... Petronas bukan ke dari negara kita.. Kelapas sawit kita yang paling banyak... tapi kenapa ini terjadi?

Tak kesian kat rakyat ke? berikut beberapa "tekanan" dari masyarakat kita dari "tamparan berita" ni..

harga minyak malaysia
Apa akan jadi dengan kedai minyak selepas 30 Nov 2014 ini

Tiada lagi SUBSIDI selepas ini?

kerajaan malaysia
Pengesahan.... Apa pula selepas ini?

Keluhan atau pun perubahan?
Selepas ni, bagiamana keadaan sekeliling kita? adakah ini cara orang kita untuk "MESRA HIJAU"? Tiada asap dan pembersihan alam semulajadi.. Sebab semua orang tak berjalan-jalan lepas ni selain ke tempat kerja dan balik rumah.. Kecuali kepada mereka "kloni-2" makin hebat dan yang terus kaya-raya ... yang tidak merasa akan perubahan yang dikenakan... dan rakyat yang "biasa-2" ni terus miskin dan miskin dengan mengharapkan gaji yang ada setiap bulan?

Mana kita untuk Malaysia akan datang? terus dia dan "menjerit" sekali pun "jeritan" itu hanya di laman muka buku.. blog... dan kata-kata luar sahaja... 

Atau

Kita berubah kepada yang LUAR BIASA dan BERUSAHA tanpa hanya mengikut arus kerajaan masa kini.. dan berubah daripada menjerit-jerit tak di degari lebih biak kita mengubah arus kehidupan kita kepada yang lebih baik dan membantu orang lain juga untuk menjalani kehidupan yang lebih baik lagi lepas ni...insyallah kita juga boleh HIDUP LUAR BIASA dan seterusnya kaya dan berjaya TANPA hanya mengikut je arus kitaran masa kita tanpa berbuat apa-apa....

Dimana kita hari ini, dan masa akan datang? saya sudah pasti tidak akan hanya melihat orang lain kaya dan terus kaya..Tapi saya juga pasti kaya dan berjaya dengan membuat perubahan ini...

Jom kita berubah dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA kali ini,,,
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi"
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Keterujaan para ibu bapa bila  mendapat tahu kecemerlangan anak-anak di sekolah adalah satu anugerah dan hadiah untuk kita daripada anak-anak kita kan...
Walaupun saya belum mengalami saat menghantar anak ke sekolah.. belum lagi melihat ragam anak-anak menyiapkan kerja sekolah.. celoteh anak-anak bila balik dari sekolah... Tapi saya dapat lihat dan rasai kegemibraan para ibubapa berkongsi pengalaman dan perasaan mereka sedari facebook, melihat rakan-rakan kawasan rumah menghantar dan bercerita tentang anak-anak mereka.. melihat biras-biras saya sendiri dalam whatsapp dan telegram menceritakan anak sulung mereka mendapat anugerah pelajar cemerlang dan sebagainya...

Kegembiraan itu jelas terasa...

Dan pengorbanan serta pelaburan kita sebagai ibubapa zaman kita sangat-sangat perlu di titik berat... Saya tinggal berdekatan dengan MRSM Kulim ni, saya sangat suka melihat raut wajah anak-anak bila ibubapa mereka datang melawat dan membawa pelbagai juadah makanan dari rumah untuk mereka.. Sedangkan mereka juga mendapat juadah ynag terbaik dalam semua jadual pemakanan mereka di asrama.. Tapi sangat lain kan bila mendapat buah tangan dari ibubapa..

anak kebangaan ayah




Dan apa yang membuatkan saya sangat tersentuh dan terasa bila melihat ada sorang anak ni.. senyum dan salam kepada ayah nya yang datang hanya menaiki motosikal biasa.. dan melihat serta terpancar keletihan di wajah ayah si anak ni.. dan memberikan bekalan.. ynag mungkin di masak oleh ibu si anak ni..


Dan saya berkata pada suami saya...

"hubby.. bijak budak tu kan.. bukan calang-calang untuk pelajar ni masuk kat sekolah MSRM kan.."
lalu suami saya jawab balik.. "memanglah.. setengah anak-anak yang masuk kat sini tengok je la mak ayah mereka kerja apa.. kereta pakai jenis apa.. semua dorang ni dapat didikan dan pendidikan yang terbaik dan mak ayah dorang..."

Saya pun berkata lagi... Tapi tgk adik tu...ayah dia naik motor je kan.. tapi dapat juga masuk kat sekolah ni, bersiang dengan anak-anak yang lain.. mesti harapan keluarga masa hadapan ni...

Suami saya pun senyum je....

Betul kan... sesusah mana pun kita, apa pun sejarah hidup keluarga kita.. Tak menghalang untuk kita bantu dan memberikan yang terbaik untuk anak-anak kita... sebab mereka (anak-anak) ni la bakal penganti generasi akan datang...


Apatah lagi mungkin.. anak-anak kita sekarang yang baru berusia 4, 5 tahun dan keatas adalah dan bakal di gelar generasi Z ... sedari generasi A hingga anak-anak kita pula generasi Z.. zaman pula zaman wawasan 2020 kan... lagi la tersangat mecabar keibubapaan kita serta kepetingan kita dalam mendidik anak-anak kita semua....
Penyambung generasi saya dan suami.... Insyaallah

Semoga anak-anak saya dan kita semua adalah yang tebaik untuk dunia dan akhirat... dan mereka juga lah penyambung generasi saya dan suami saya kelak... Apa pun untuk mereka asalkan mendatangkan kebaikan saya rela korbankan... untuk pembelajaran.. kesihatan dan amalan rohani mereka perlu di selarikan.. insyaallah.. anak-anak kita juga adalah yang terbaik untuk kita semua,.

Tak da siapa ibu bapa di dunia ni sanggup melihat anak-anak mereka kebelakang kan.. semua nak anak-anak kita bijak pandai dan selari dengan tuntutan agama dan negara juga..

Jum para ibu dan ayah yang hebat... kita amalkan doa ni sesama untuk anak-anak generasi kita...

Doa untuk anak-anak kita semua...


Dan sedari sekarang juga kita perlu terapkan anak-anak kita dengan pemakanan yang terbaik dan memberikan mereka yang terbaik.. dan antara yang menjadi pelaburan untuk anak-anak saya adalah yang ini.. sayang duit beli benda-2 lain... tapi saya tak sayang untuk belikan yang ni demi kesihatan anak-anak dan pelaburan untuk persaingan mereka bila besar kelak...

vitamin anak pintar

Sebagai ibu bapa.. pilihan kita perlulah bijak dan memberi banyak kelebihan untuk anak-anak bijak kita kan... nak tahu bagaiaman nak dapatkan dua produk ni untuk anak-anak bijak anda.. .boleh terus hubungi saya di sini untuk bantuan anda...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Susu ibu adalah yang terhebat, tapi hanya kerana 7 Penyebab Kenapa Anda Mengalami Masalah Penyusuan Susu Ibu, anda pula mudah sangat mengalah pada keadaan anda... Sedangkan banyak lagi penyelesaian berbanding dari 7 penyebab masalah penyusuan susu anda...

tambah susu badan

Sedari bayi kecil, bayi tak la memerlukan susu ibu yang terlalu banyak.. tapi di sebabkan bayi sering menangis dan tak tidur lena.. Anda pula membuat keputusan, bayi tak kenyang la.. susu tak cukup la dan sebagainya... Dan tahukan anda antara 7 penyebab masalah tersebut adalah dari diri kita sendiri?


  1. Ibu tidak memberikan bayi menyusu seberapa kerap yang boleh dan juga mengikut kehendak bayi.
  2. Cara penyusuan kepada bayi tidak melekap dengan betul dan bayi tidak dapat menyusu dengan berkesan dan sempurna.
  3. Kadang-kala Ibu terlalu penat, hingga memberhentikan penyusuan di waktu malam lebih awal.
  4. Para Ibu memberikan makanan lain (susu formula, bubur nasi, nestum dan sebagainya) atau susu botol lebih yang terlalu awal menyebabkan bayi mengalami kekeliruan puting susu.
  5. Ibu menyusukan bayinya dengan sebelah payudara sahaja. Sedangkan yang terbaik adalah memberikan kedua belah susu ibu sehingga bayi kenyang dan pasti tidur lebih lena...
  6. Ibu mengalami masalah kurang yakin dengan kebolehan untuk menyusukan bayi sendiri...
  7. Dan yang paling ramai berlaku adalah ibu mengalami tekanan emosi.. dan merasa tertekan sebab keadaan bayi yang "keuat meragam" atau penat dengan kerja seharian dan keadaan sekeliling.
Hanya disebabkan 7 masalah ini.. para ibu sendiri yang mencipta masalah dan penyebab ni sebenarnya.. sedangkan segala masalah boleh sangat di atasi dengan cara mudah dan berfikiran positive ...

Dan sedikit kita kongsikan kat sini..semoga lepas ni para ibu-ibu yang hebat seluruh dunia dapat mengatasi masalah penyusuan susu ibu dengan lebih baik dan paling mengembirakan... ibu gembira.. bayi kita pun lagi gembira... sebab apa juga emosi kita saat kita menyusukan bayi kita... itu juga emosi bayi kita...

Ketika penyusuan emosi kita bersedih.. .tak tenang.. marah.. sakit hati dan sebagainya.. Saat itu juga emosi bayi kita terganggu sebab apa yang kita rasa... dah tentu bayi kita merasai dari pengaliran susu ibu...

Tapi saat kita lupakan segala masalah.. menyusukan anak kita dengan tenang.. gembira (walaupun dalam hati terluka) tapi kita dapat atasi dengan senyuman... kegembiraan hanya untuk anak-anak kita... pasti bayi kita akan merasa tenang dan gembira dalam penyusuan susu ibu... percaya laaa... saat ini anda pasti dapat atasi segalam masalah anda saat anda melihat senyum tawa bayi anda sendiri... Insyaallah...

Untuk bantuan dan mengatasi masalah penyusuan susu ibu... semoga perkongsian kat sini sangat-sangat membantu.. ada ibu-ibu hebat boleh klik kat sini

Kegembiraan seperti ini pasti terpancar....

set penyusuan shaklee

Anda nak kurus dan sentiasa kekalkan berat badan anda dengan ideal serta nak anak-anak gembira ,ceria dan bijak.. berikanlah yang terbaik untuk anak-anak anda secara tenang.. ikhlas.. dan sudah tentu berikan penyusuan susu ibu yang tidak ternilai ini dengan penuh nutrisi yang berkhasiat dan terbaik untuk anda dan bayi tercinta kita semua.... Sesungguhnya.. Susu Ibu adalah yang terbaik di dunia..

Sebarang masalah ataupun bantuan dan perkongsian untuk di ceritakan bersama.. anda boleh cari saya di sini..semoga saya dapat berkongsi  bersama anda juga... kita adalah ibu yang bijak dan terbaik untuk anak-anak kita dan penyambung generasi kita...Alhmadulillah..

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Anak-anak ni adalah ANUGERAH... PEMBAWA REZEKI kita dalam keluarga...
Alhamdulillah... bersyukur sangat dengan kehadiran anak-anak ni dalam hidup kami.. setiap kita, selepas berkahwin pasti nak punyai anak secepat yang mungkin kan.. tanda cinta dan kasih sayang suami isteri kan...

Mereka ni adalah cintahati mommylina ... percaya tak, anak-anak kita ni pembawa rezeki kita kan... Masa saya bujang dulu, saya dan my.boyfriend (suami saya kini) tak beli kereta pun lagi.. sebab kami duduk berjauhan... saya kat Kuala Lumpur dan suami pula kat Kulim.. 

Rezeki kami yang pertama sebaik kami lepas berkahwin, kami mohon untuk membeli kereta... Alhamdulillah.. lepas sebulan mohon.. kami dapat berita gembira... Loan kereta approve.. dan saya disahkan hamil... sangat teruja.. dan rezeki si abang juga... Lepas ni rezeki anak ke-2 pula

anak-anak pembawa rezeki
Ni adalah putera sulung saya... anak pertama saya dan tanda cintahati mommylina dunia dan akhirat..
berniaga shaklee
Puteri mommylina.. saya kepilkan gambar dua ni si abang dan si adik punya gaya tidur yang sama... si abang yang dalam hari dan si adik yang berusia 6bulan masa ni...  


Gaya hero saya..masa ni kami kat Airport Kota Kinabalu.. balik kampunya mommylina... Ranau Sabah..

Cakkkk... si mata bulat ... rmaai yang sukaaa sangat tegur mata bulat anak mommylina ni...

pengedar shaklee kawasan kulim
Mereka la ANUGERAH saya... cintahati saya dan suami dunia dan akhirat... Ragam si adik dan si abang secara spontan...
Nak di jadikan cerita lagi.. lepas tu, kami tak la terfikir untuk membeli rumah.. tapi bila fikirkan masa depan anak-anak perlukan suasa dan ruang rumah yang selesa utnuk bermain dan al-maklum la tahun depan dengan GTS la segala bagai..dan pernah tersebar yang loan perumahan bakal di ambil alih oleh pihak bank.. kami membuat keputusan untuk membeli rumah.. dalam masa sama.ada jiran ni nak pindah keluar dari Kulim.. 

Alhamdulillah.. Sekali lagi saya katakan..rezeki anak-anak juga... Kali ni saya katakan rezeki untuk anak kedua saya... Walaupun saya hanya suri rumahtangga.. Tapi ianya tak menghalang kami untuk mencari rezeki secara berniaga pula.. Saya boleh membantu suami walaupun saya hanya dari rumah.. dan yang penting dapat menjaga anak-anak sendir depan mata saya juga... SURI RUMAHTANGGA yang BERKERJAYA juga kan... mengejar impian tak semestinya berkerja luar dari rumah... betul kan..

Alhamdulillah.. .rezeki ni ada dalam pelbagai bentuk kan... rezeki harga..rezeki kewangan .. .rezeki keluarga.. rezeki kesihatan anak-anak.. kesihatan keluarga... rezeki kegembiraan... dan ynag penting kita YAKIN yang ALLAH adalah pemberi rezeki kepada kita..bukan pada siapa-siapa... yang penting kita berusaha... dari rumah juga ..saya boleh bekerja.. dari rumah juga saya boleh menjaga anak-anak, suami.. dan dari rumah juga saya boleh bergaya dan berwangian juga... saya sukaaa juga perlbagai fasyen tau..

Saya suka wanita dan isteri di luar sana bergaya dan bekerjaya tau... Tapi kita dari rumah je, dan bagaimana? Anda mahu bersama saya mengubah cara hidup kita kepada yang lebih baik? Anda boleh buat bersama saya... Ubah sedari sekarang...


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya di sini -->
Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Kami di sini sekadar menbantu dan berkongsi pengalaman apa yang kami lalui juga...




Impikan berat badan ideal dan kurus serta sihat adalah pilihan semua orang masa kini... Siapa la nak badan berisi dan baju-baju sebelum ini menjadi tak muat kan... Bagaimana nak berjaya turunkan berat badan kita secara semulajadi tanpa menyeksa badan dengan berdiet yang keterlaluan?

testimonial berjaya kurus

Bagaimana pula nak dapatkan berat badan ideal anda? cara pula nak turunkan berat badan anda secara sihat? Tanpa menganggu aktiviti harian anda?

Hari ni saya nak kongsikan testimonial mereka yang berjaya turunkan berat badan beserta apa yang merka amalkan... semoga ianya sangat-sangat membantu anda untuk berjaya DIET anda juga tau... 

Saya biarkan GAMBAR yang berbicara bersama impian kita nak turunkan berat badan tau...
set kurus
Berat badan lambat nak turun? pilihan anda bagaimana lepas ni?

set kurus
Anda punyai berat badan sebegini? percaya atau tak anda juga boleh buat sebegini?

pengedar shaklee kawasan kulim
Sekarang anda begini? lepas anda betul-betul konsisten.. anda pasti akan dapat perubahan yang lebih baik...

testimonial set kurus
Bagaimana pula ni? anda baru sebulan amalkan? dah give-up tak kalu anda amalkan bulan berikutnya.. kesan anda amalkan pasti menjadi lebih baikkan... Shaklee membantu anda.. selebihnya dari kita juga, betul tak?
Nak kurus tapi beralasan? tanya diri anda... mahu tak anda yang dulu saiz M or L menjadi XL or XXL? dulu idaman orang lain berat badan anda dan pilihan hati suami anda.. tapi bila dah berkahwin... lepas bersalin berat menjadi-jadi.. Tak kan anda nak biarkan je atau bertindak sebelum anda di tegur oleh suami anda?

nak turunkan berat badan
Anda nak ALASAN atau PENYELESAIAN?
Kita ada pilihan... jangan asyik cakap.. "nanti saya tanya suami saya dulu ye".. .sedangkan suami anda dalam hati nak sangat anda jaga badan dan kurus serta menjaga penampilan luaran dan dalaman... 

Semoga kita boleh ubah diri kita, tanpa menunggu di tegur secara negatif kan... Saya di sini sedia membantu anda juga.. saya mak anak 2 berat badan 45kg..yang tak naik tak turun sedari bujang lagi... ^_^

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================