Kenapa saya nak bantu orang lain?

Sekian lama saya nak sangat kongsikan kat sini, dan sejak saya jumpa video ni semalam... baru tergerak hati saya nak kongsikan kenapa saya nak sangat bantu orang lain.. bukan je bantu orang lain jaga kesihatan..

Tapi saya juga nak sangat bantu orang lain bebas dari masalah kewangan dan nak sangat bantu orang lain capai impian yang semua kita pasti ada impian sedari dulu, dan ada yang terpendam sebab berfikir "oh..saya tak akan tercapai impian saya ni"... tulah lumrah manusia kita MELAYU kan.. mudah sangat putus asa...

join shaklee
Dan penyakit "lain" juga..adalah. tak nak berusaha, tapi sangat cemburu dengan kejayaan orang lain.. itu juga penyebab kenapa MELAYU dan kita-kita ni sentiasa kebelakang dan pemikiran kita pun kebelakang jeee..

Cuba dengar dan hayati video ni... saya kongsikan untuk kita semua dari luahan sahabat kita semua. kenapa kita perlu kaya dan berjaya dunia dan akhirat...


Saya nak orang lain juga merasa bebas dari kewangan..bebas tentukan apa mereka buat.. Zaman sekarang, orang takut nak berniaga.. sebab takut riak dan takut kaya ..takut lupa diri... yang sebenarnya.. punca inilah menyebabkan..yang KAYA MAKIN KAYA, yang MISKIN SEMAKIN MISKIN, dan tanpa kita sedari.. yang miskin semakin tertekan dan tertindas oleh orang-orang kaya yang... bayangkan kalu yang miskin ni. yang mendirikan SOLAT 5 WAKTU. yang takut RIAK.. takut lupa duniawi... menjadi KAYA? bukankan lebih baik.. sebab mereka semakin kaya..semakin kuat dengan Allah..dan semakin kuat untuk beralal jariah tanpa fikirkan masalah kewangan dan sangat-sangat dapat membantu orang lain juga kan


Inilah sebahagian IMPIAN saya...saya nak sangat membantu anak-anak dan masyarakat kita terus maju... terus memnabur bakti pada yang memerlukan... bersedekah tanpa mengira kedaan... saling membantu dan mengharumkan lagi nama ISLAM yang pemurah...baik hati... dan seiring dengan agama Islam yang sangat prihatin pada masyarakat.... 

Insyaallah... saya nak kita semua ubah pendapat kita sedari sekarang...

Saya dan anda PASTI boleh berubah menjadi yang lebih baik... tanpa menjatuhkan atau memburukan orang lain... ayuh.. anak-anak melayu..dan bangsa lain..kita bangun dari mimpi yang tak indah kita ni..jadikan dia realiti... membantu dan terus membantu pada mereka yang memerlukan... 

Saya pernah alami kesusahan.. saya pernah alami segala ragam manusia... dan saya juga pernah alami apa bila orang berjuasa dan kaya ni mula menindas kita ynag tak mampu buat apa-apa ni... dan saya TAK NAK anda lalui semua ni lagi. .apatah lagi anak-anak kita di masa depan.. mahukan anda melihat anak-anak anda terus ke belakang..sedangkan mereka punyai impian sebesar kita sekarang ini!!!!

Ubah bersama saya dan team kita semua... tanpa nak menjatuhkan orang lain..malah saling membantu


berniaga shaklee

Dan anda juga berhak membuat pilihan anda....

daftar ahli shaklee

Untuk lebih memudahkan anda dan keterangan lebih lanjut... anda yang nak ubah masa depan anda, atas pilihan anda sendiri.. boleh terus cari saya di sini...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...