Petua atasi masalah kulit berminyak dengan masker

Malam semua.... waaa..pasti ada yang ambil peluang tidur lewat hari ni ek sebab esokkan cuti hujung minggu, ke hari-hari tidur lewat sebab urusan anak-anak dan keluarga..

Malam ni nak share RAHSIA atau lebih kepada petua la nak atasi masalah kulit berminyak ni dengan amalkan buat masker... tak kisah la masker yang beli kat kedai-2 tu or masker buat sendiri..orang kata semulajadi gituuuuww...

esp shaklee

Agak-agak faktro cuaca ek punca kulit berminyak? ke faktor pemakanan? ke faktor hormon? banyak juga faktro kan? tapi yang lebih tepat adalah pemakanan dan hormon... Apa ynag kita makan bersangkut-paut dengan faktor hormon kita ye dak?

Saya sendiri la ek, sekian lama tak alami kulit berminyak.. baru-baru ni bangun pagi-2 pegang muka dan tgk tapak tangan? owww NO! terkejut tau... minyaknya.... rasa macam nak menjerit je... ye la punca masalah kulit wajah nanti dari kulit berminyak tau.. takmooooo... saya dua tahun lepas sangat2 bermasalah dengna kulit muka..berjerawat tumbuh macam cendawan lepas hujan tu.. rasa malu dengan kenkawan pun ya juga tau kalu jumpa... tapi husban relex je..siap cakap..alaaa tetap macam tu juga hati saya... haaa hati suami kan.. TAPI kita as isteri, wanita? mesti nak kulit cantik berseri even dan ada anak-2 ni kan.kena la jaga penampilan tau.. baru suami lekattt je ngn kita..hihih...

Lepas kejadian malam tu.. kalu ras berminyak je mesti tanya suami... "hby, jelas tak muka ayg berminyak?" suami dengan selamba je jawab... "mana ada minyak pun, perasan je.. buat relex je da la.." auwwww ... tu suami saya komen... saya tetap tak puas hati... ap asaya buat??? hahahha... MASKER la penyelesaiannya... sebab dulu dan sekian lama dulu sebelum hmail si puteri saya sekarang..punya la jaga makan tau uols.. sampai lepas bersalin dan berpantnag jaga pemakanan.. TAPI lepas je raya hari tu.. makanan itu ni.. campo makanan itu ini tak hinggat daaaa... raya hari tu pula balik Sabah..lepas tu balik pula Pahang... makkkaiiii ... haha... memang out la jaga pemakanan saya..sib baik baby ok sepanjang saya makan carca merba.. .hihihi.. dia ok je sebab menyusu badan... Alhamdulillah sanhgat.. my #babyshaklee laa katakan... kalu si abang dulu..salah makan je.. mula la sensetif bagai... biasalah #babysoya... haha.. pulun sangat nak anak putih gebuuusss ambilkkk soyaaa kotaakkk je masa tu.... memang kena la..haha... eh lari topoikkk pulaa... ok2 kembali semulaaaa...

Saya suka buat masker dengan ESP Shaklee addon yogurth tau.. fresh dan kesan cepattt sangat.. kulit rasa gubus-2, anjal dan tegang je tau....

cantik dengan esp shaklee
Campurkan atau mix kan dengan 
esp shaklee masker yogurt

 Haaa... ni saya kongsikan petua nak hilangkan muka berminyak ni... sebab tu saya pilih ESP Shaklee dan yogurt asli ni.. sebab mudah nak pakai dan amalkan... muka rasa lembut dan fresh sesangat.... untuk muka ynag jenis berjerawat dan nak hilangkan parut jerawat juga sangat sesuai tau...

Ok tak mau sembang lelama..sekarang dah bukan RAHSIA lagi.. tapi kalu follow PETUA ni pasti korang rasai apa yang saya rasai juga.SELAMAT | BERKESAN | SEMULAJADI tau dan anda buat dan alami perubahan sendiri tau.. Esp Shaklee ni lagi best juga bila anda minum tau.. ras fresh dan bertenaga... dalam masa sama pelengkap sumber protein kita juga... waaa... banyakkan kelebihan untuk satu canister ESP Shaklee ni... Semoga perkongsian ni sangat memberi manfaat kepada anda ynag juga pencinta kecantikan dan kesihatan... nak lebih lagi?? bulan ni PROMOSI HEBAT untuk COLLAGEN POWDER..lagiii power tau.... ok mai-2 dapatkan dari saya kat sini...

============================================
Peluang untuk gandaan kita semua.. gandakan kesihatan kita dan gandakan untuk penjagaan kulit wajah serta kesihatan anak-anak juga... 
============================================
Sedang baca dan sedang mencari untuk dapatkan SPECIAL ini untuk pembelian JIMAT BERGANDA anda??? Boleh terus cari saya kat sini untuk bantuan anda! 
Untuk OFFER #MEALSHAKE (Beli 3 PERCUMA 1) &
 #COLLAGEN POWDER (Beli 6 PERCUMA 1)
=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...
 @ boleh terus klik gambar ORDER NOW untuk tempahan anda...dan saya akan terus follow-up uols yang membuat tempahan dari sini... ynag penting saya perlu guide dan conultant terus kat uols
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=0747b9be4f90056c30eb5241f06bfe9b


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...