Kepentingan protein dalam tubuh badan kita

Tanpa kita sedari akan kepentingan protein dalam tubuh badan kita ni tersangat penting, dalam sedar ataupun tak, kita banyak abaikan pengambilan proten seperti mana yang tubuh badan kita perlukan setiap hari...





Badan kita ni full of cells..kuku, kulit, otot-otot dan lain-lain yang mana semuanya berasal daripada protein. Jadi, secara ringkasnya,

SEL --> TISU --> ORGAN --> SISTEM --> BADAN ANDA

Dan disebabkan ini, badan kita sangat memerlukan protein. Sebabnya makanan utama bagi sel ialah protein. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat... secara automatiknya tubuh badan yang sihat akak membuatkan kita ceria dan bila kita ceria, segala-galanya nampak mudah dan nampak berseri-seri... terutamanya tang mukaaa .. .wajah kita..betul tak? mestilaaa... tak percaya... anda buat anda dapat tau...



Sebab tu setiap pagi dan malam saya wajibkan diri saya ambil ESP Shaklee... Salah satu sebab, ESP Shaklee adalah serbuk protein berkualiti tinggi yang telah melalui kajian klinikal yang paling banyak. Ia mengandungi kacang soya non -GMO dan mengandungi 22 jenis asid amino, yg penting rendah lemak dan rendah kolestrol. Asli tau... tiada sebarang campuran... 
tambah susu ibu dengan esp shaklee

Selain itu... salah satu sebabnya saya amalkan ESP Shaklee yang penuh dengan protein ini adalah saya tahu.setiap pengambilan pemakanan saya seharian tak la lengkap seperti mana badna kita perlukan, apatah lagi saya ni sedang dalam penyusuan susu ibu untuk si manja saya.. dannn dalam semua ni.. saya nak juga laa jaga kesihatan kulit wajah saya..nak cantik berseri.. kenalah cantik dari dalaman dulu...

Ini cara saya berkongsi untuk membawa anda untuk lebih menjaga kesihatan dannn paling penting untuk wanita adalah untuk penjagaan kulit wajah... siapa tak nak awet muda, cerah, berseri dan kulit semakin anjal dan gebu.. dannn nak kurus pun bolehhh tauuu.betul tak? pastiiii NAKKKK

Haaa..nak la tuu.sila oh silaaa. segera cari saya kat sini..saya bantu dan bimbing andaaaa

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...