15 Faktor dan Penyebab Kanser Terjadi Tanpa Kita Sedari. Antaranya....

/ February 13, 2018
Assalamualaikum dan selamat siang semua. Rasa macam lama tak update. Hari ni nak kongsi ilmu untuk semua dan moga perkongsian dari Doktor Fyda ni juga membantu kita untuk JAGA KESIHATAN SEDARI SIHAT ini.


vivix shaklee

Dan munglin 15 faktor dan penyebab kanser terjadi tanpa kita sedari ni juga wajib kita ambil berat dari SEKARANG.
.
Kanser mungkin tak dapat sembuh sepenuhnya, tetapi ada penyelesaiannya. Dan lebih baik kita CEGAH DARI MERAWAT. Betul tak?
.
.
Kanser adalah salah 1 penyakit yang boleh dibendung jika dikesan pada peringkat awal. Tapi, walaupun dikesan pada peringkat awal, seseorang tu dah ada penyakit tersebut & perlukan rawatan. Mungkin perlu dibedah, kemo atau radioterapi.
.
Sebab kanser ni ada faktor risiko dia, jadi kan lebih baik kalau jika jauhkan diri daripada faktor risiko tu untuk menghindarkan diri daripada kanser.
.
Mencegah kan lagi baik daripada mengubat. Antara faktor risiko kanser yang dah diketahui umum:
.
Antara 15 FAKTOR YANG MENYUMBANG KEPADA PENYAKIT KANSER TANPA RAMAI SEDARI : -
.
1. Merokok
2. Mengungah tembakau
3. Diet tinggi lemak
4. Berat badan berlebihan
5. Kurang serat dalam pemakanan
6. Minum alkohol berlebihan
7. Kekurangan zat & mineral dalam pemakanan
8. Terdedah kepada persekitaran tak sihat - contoh pencemaran atau asap rokok.
9. Pekerjaan yang meningkatkan risiko kanser
10. Terdedah kepada matahari secara berlebihan
11. Terdedah kepada radiasi daripada mana2 sumber
12. Sejarah kanser dalam keluarga
13. Kulit yang cerah
14. Berusia 50 tahun keatas
15. Tekanan yang dikawal dengan baik.
.
.
Banyakkan senarai faktor risiko kanser ni? Tapi hampir semua kita boleh cegah dan elakkan andai kita SEDAR SEDARI AWAL ini kan?
.
Jaga diri kita, jaga keluarga kita daripada penyakit yang boleh mengurangkan kualiti hidup ni. Baik kepada pesakit atau orang yang menjaganya.
.
#cegahkanser
Kredit to Dr.FydaNoh


Moga KAMI BOLEH BANTU SELESAIKAN MASALAH ANDA! 
.
Sebarang pertanyaan BOLEH TERUS HUBUNGI KAMI DI 0175836865
Assalamualaikum dan selamat siang semua. Rasa macam lama tak update. Hari ni nak kongsi ilmu untuk semua dan moga perkongsian dari Doktor Fyda ni juga membantu kita untuk JAGA KESIHATAN SEDARI SIHAT ini.


vivix shaklee

Dan munglin 15 faktor dan penyebab kanser terjadi tanpa kita sedari ni juga wajib kita ambil berat dari SEKARANG.
.
Kanser mungkin tak dapat sembuh sepenuhnya, tetapi ada penyelesaiannya. Dan lebih baik kita CEGAH DARI MERAWAT. Betul tak?
.
.
Kanser adalah salah 1 penyakit yang boleh dibendung jika dikesan pada peringkat awal. Tapi, walaupun dikesan pada peringkat awal, seseorang tu dah ada penyakit tersebut & perlukan rawatan. Mungkin perlu dibedah, kemo atau radioterapi.
.
Sebab kanser ni ada faktor risiko dia, jadi kan lebih baik kalau jika jauhkan diri daripada faktor risiko tu untuk menghindarkan diri daripada kanser.
.
Mencegah kan lagi baik daripada mengubat. Antara faktor risiko kanser yang dah diketahui umum:
.
Antara 15 FAKTOR YANG MENYUMBANG KEPADA PENYAKIT KANSER TANPA RAMAI SEDARI : -
.
1. Merokok
2. Mengungah tembakau
3. Diet tinggi lemak
4. Berat badan berlebihan
5. Kurang serat dalam pemakanan
6. Minum alkohol berlebihan
7. Kekurangan zat & mineral dalam pemakanan
8. Terdedah kepada persekitaran tak sihat - contoh pencemaran atau asap rokok.
9. Pekerjaan yang meningkatkan risiko kanser
10. Terdedah kepada matahari secara berlebihan
11. Terdedah kepada radiasi daripada mana2 sumber
12. Sejarah kanser dalam keluarga
13. Kulit yang cerah
14. Berusia 50 tahun keatas
15. Tekanan yang dikawal dengan baik.
.
.
Banyakkan senarai faktor risiko kanser ni? Tapi hampir semua kita boleh cegah dan elakkan andai kita SEDAR SEDARI AWAL ini kan?
.
Jaga diri kita, jaga keluarga kita daripada penyakit yang boleh mengurangkan kualiti hidup ni. Baik kepada pesakit atau orang yang menjaganya.
.
#cegahkanser
Kredit to Dr.FydaNoh


Moga KAMI BOLEH BANTU SELESAIKAN MASALAH ANDA! 
.
Sebarang pertanyaan BOLEH TERUS HUBUNGI KAMI DI 0175836865
Continue Reading

Dilema wanita, menyesal ke jadi surirumah penuh masa ni? Bila di fikirkan balik, belajar tinggi-tinggi lepas kahwin dapat anak. Tetiba berhenti kerja pula, orang lain lepas je habis belajar berlumba-lumba nak cari kerja sana-sini, tapi saya. Berhenti kerja pula. Menyesal tak sudah bila difikirkan kenapa berhenti kerja dulu. 

.

.
Yeke menyesal? 
.
Tapi macam tak menyesal je pun berhenti kerja. 
.
Status facebook gembira je
.
Dengan aktiviti anak-anak bagai. 
.
Hantar anak ke Sekolah la
.
Ambil dan hantar barang la bagai....
.
.
Ye ke menyesal berhenti kerja tu? 
.
Haaa sebenarnya sebaliknya tu. Saya menyesal tak jumpa bisnes ni sedari awal dan jadi orang terawal juga. 
.
Tapi mujur kenal juga bisnes mudah ni. Sambil kita amalkan produk ni, dalam masa sama boleh la juga jana pendapatan walaupun dari rumah. 
.
Orang kata... 
Nak seribu daya tak nak seribu dalih. 
.
.
Nak alasan banyak.. pegi jauh-jauh.. 
No goyang kaki hokey... 
.
Nak berjaya??? 
Kena la usaha sebolehnya... 
.
Prinsip??? Awak amalkan.. awak kongsi kebaikan... 
.
In sha Allah. Pahala tau kita tolong orang.. 
.
Dapat pahala,
Dapat income, 
Dapat kebahagian, 
Dapat kebebasan masa bersama keluarga dan anak-anak. 
.
Betul tak? 
.
Duit boleh dicari, tapi masa bersama anak-anak yang dah lepas tak akan dapat diputar balik. Betul tak? 
.
Setuju kan? 
.
Bagaimana dan perniagaan apa yang saya maksudkan???
.
Korang pernah dengar produk dan bagaimana bisnes Shaklee membantu ramai surirumah bergaji 4 ke 5 angka? 
.
Andai belum, ANDA BELUM TERLAMBAT LAGI untuk bersama kami dan MULA SEKARANG TANPA BERTANGGUH! 
.
BOLEH? 
.
BOLEH? 
.
BOLEH? 
.
Okey saya dan anda sedia bekerjasama? 
Terus hubungi saya di talian 0175836865. Kita bersama buat kerjaya dari rumah ini SAMPAI BERJAYA. 
.
Sini saya sertakan sedikit testimoni dan kejayaan kami dalam Agen Shaklee a.k.a Pengedar Shaklee.
.
.
Raikan kejayaan anda bersama kami SEKARANG!
.
.
Dapat BONUS SHAKLEE dari 2angka ke 3angka, 4 angka dan dah masuk 5angka lagi.
.
Alhamdulillah.
.
.
Yang ni pula dapat beli kereta guna pay slip Shaklee dan nak kumpul lagi untul beli rumah? 
Tak da yang mustahilkan. 
.
Nak ke NAK?
.
Tanya terus kami di 0175836865
.

Berbaloikah seorang wanita yang dahulunya belajar bagai nak rak, dah dapat kerja hebat dan bergaji 4 angka pula tu. Lepas kahwin dan dapat anak, berhenti kerja semata-mata nak jaga anak sahaja. Korang rasa berbaloi tak? Atau anda bakal menyesal?
.
.

Sekarang lebih menyesal sebab tak mula dari dulu... kenapa???? 

.

Bila difikirkan, menyesal tak mula kerja dari rumah sejak awal dan jumpa bisnes ni dari bujangan lagi tau. Tapi... ye la kan...Perjalanan ini tak selamanya sama. 
.
Tapi andai kita boleh nak ubah, kita nak sangat ubah ikut cara kita bersama anak-anak kan? 
.
Begitu juga masa yang berlalu terlalu pantas sekarang... 
.
Melihat anak-anak membesar depan mata.. 
Hantar dan ambil balik sekolah... 
.
Bersilat berperang kat rumah bersama anak-anak akan menjadi kenangan yang tak akan dapat di ulang semula... 
.
Alhamdulillah, keputusan berhenti keja di ambil saat si anak pertama berusia 2tahun lagi. 
.
Bukan tak da impian dan tak nak duit lebih. Tambahan zaman sekarang ni lagi la haiii... bukan boleh hidup lebih lagi andai suami je kerja. Kesian kat suami 1 hal kan... 
.
Nak tak nak isteri kena kerja bersama suami, keluar pagi balik dah malam. Anak-anak? Habis masa dengan pengasuh je. Balik sekolah dengan bus, van. Lepas tu duduk kat Taska sampai la petang. Balik rumah kena pula paksa buat kerja sekolah, lambat lagi tidur kena marah. 
.
Lambat bangun nak ke sekolah lagi kita membebel sebab nak cepat ke tempat kerja 1 hal. Anak nak nail van ke sekolah 1 hal..
.
Para ibu rasa berbaloi tak? Masa dengan anak-anak sangat terhad... 
.
Faham.. ibu kena keja sebab nak bantu suami dan tambah PENDAPATAN keluarga.. Tapi dan andai ada PELUANG yang LEBIH BAIK dan dalam masa sama BOLEH JAGA ANAK-ANAK DARI RUMAH, ANDA NAK BUAT TAK? 
.
Bagaimana??? Anda PASTI ADA TELEFON PINTAR dan INTERNET kan??? 
.
.
Saya awalnya pun berhenti keja macam tu je, tak fikir panjang dan banyak alasan, tapi demi anak saya buat, sebab 1 je saya pegang. REZEKI ITU DARI ALLAH SWT, ALLAH SWT kan ada.. Dia kan pemberi rezeki semua hambanya..

Tak gitu? nak takut? 
Mungkin dulu. Sekarang.. saya nak ajak SEMUA ANDA UNTUK AMBIL PELUANG INI.
.
Alhamdulillah sangat. Peluang ini dan YAKIN AKAN REZEKI ini dari Allah SWT. 
.

.

Syukur dah sangat sekarang... rasa berbaloi tak buat kerja dari rumah, urus rumahtangga, anak-anak juga. Tapi dapat income 5angka?  Korang rasa patut tak ambil peluang sekarang? Atau ambil langkah.. let it go je??? 

.

Wanita serba BOLEH ni tak akan lepas PELUANG ni, terus BERTINDAK TANPA ALASAN. 
Berusaha dan terus berusaha... 
.
Rezeki anak-anak tak akan putus.. dan redha suami dan kekuatan diri sendiri... juga.. my team...

Alhamdulillah... membina kerjaya dari rumah bersama anak-anak ini sangat indah. ..

Jangan pernah menyesal dengan apa yang dah kita buat demi anak-anak....

Siapa sangka kami hingga ketahap ini...

Tak MULA DARI SEKARANG, orang lain akan akan terus ke hadapan.. dah mula jangan sesekali mengalah. Buat dan terus buat... sampai kita membantu lebih ramai orang rasa apa yang kita rasa bahagianya cara yang kita pilih.

Mula sekarang dan kami bantu anda sehingga berjaya.. 
.
Hubungi saya sekarang di talian :- 
...::: 017-5836865 :::...
::: mommylina :::
.
.
Mula SEKARANG atau anda bakal menyesal sebab bertangguh!!! 
.

.
Kami sedang bermula projek 4 ke 5 angka di tahun 2018 ini. Anda nak bertangguh itu hak anda. Andai anda nak BERJAYA, anda pasti tiada alasan . Jom BERTINDAK SEKARANG. 
.
:
:

Assalamualaikum dan selamat pagi, hari ni terdetik lagi nak kongsi punca, kesan dan kenapa tiba-tiba sakti BALLS PALSY kini semakin meningkat. Sebelum tu biar saya terangkan terlebih dahulu apa itu BALLS PALSY? 

.

Ianya adalah lumpuh sebelah muka kiri atau kanan,  secara serta merta dan lumpuh itu menyebabkan sebelah mata anda tak boelh tutup seperti sebelum anda diserang sakit balls palsy ini. Dan sekarang, Ketahui 7 punca sakit balls palsy terjadi kepada diri anda.
.
Antaranya? 

.

.
1. Demam berpanjangan lebih dari seminggu
2. Darah tinggi
3. Stress
4. Tak cukup rehat
5. Banyak berfikir
6. Kolestrol tinggi
7. Sakit dalam perut
.
Sekali sakit ini menyerang... pasti membuatkan anda rasa down yang tersangat-sangat. Sebab ianya tak ada tanda-tanda awal. Begitu juga dengan kesannya... 

.
Antara kesannya... 
.
1. Mata tak dapat pejam
2. Mulut herot
3. Sukar bercakap makan minum
4. Penglihatan fiona dah kabur
5. Pendengaran kurang
6. Saraf tak dapat lagi merasa deria.
.
Nak menangis pun tak boleh. Nak menyesal pun dah tak boleh.. 
.
.
Sebab dah terlewat untuk anda ke masa lalu yang tak boleh di putar balik. 
.
Apa yang anda BOLEH BUAT SEKARANG? Berusaha untuk kembali PULIH SEDIAKALA. 
.
Jangan sesekali rasa tertekan mahupun down tau rasa rendah diri. Anda perlu bangkit dan sembuh sebab ANDA LAYAK UNTUK HARGAI KESIHATAN ANDA. 
.
Bagaimana yang boleh membantu? 
.
Pertama sekali MOHON PADA ALLAH SWT, YAKIN DAN TERUS BERDOA untuk kesembuhan anda. Sebab dia yang MAHA PENYEMBUH SEGALA SAKIT SETIAP HAMBANYA. 
.
Ke-dua dan seterusnya? 
.
Moga testimonial ini BOLEH BANTU ANDA. Saya dan mereka dah lalui untuk kesembuhan ini. In sha Allah.. 
.
Duit kita boleh cari dan nampak. Tapi kesihatan? Bagaimana? Nak sihat kena berkorban dan buaf pelaburan kesihatan anda terlebih dahulu. Jangan sakit baru nak mencari atau merawatkan? 
.

.
Moga kami boleh bantu anda. 
Boleh terus hubungi saya di 0175836865
.
Saya mommylina @ Linakhtar 
Pengedar Shaklee Aktif Malaysia, Brunei dan Singapore. 

.

Ada yang kata sakit ni tak boleh sembuh, tapi kita bukan Tuhan nak menentukan semuanya. Selagi kita berusaha dan elakkan tekanan, jaga kesihatan, hargai diri anda. Semua pasti ada kesembuhan. Ianya adalah 100% dari diri kita sendiri.
.

.
 Orang lain? Boleh bagi pendapat sahaja, tetapi yang mengenali diri anda adalah anda sendiri, yang menanggungnya adalah anda sendiri. Jadi kenapa nak berkiri dengan diri sendiri?
.
.
Moga anda LEBIH HARGAI KESIHATAN ANDA SELEPAS INI. Sebab sihat iti mahal harganya.
.

Anda mungkin pernah dengar atau sebaliknya tentang siapa rancang nak anak kembar boleh amalkan cara ini. Ya atau hanya kebetulan?
.

.
Masa kecil-kecil dulu ada sedar kembar, bila ramai bertanya. Makcik kami tu beritahu pada kami yang dia dapat anak kembar (sepupu) kami tu sebab makan pisang kembar juga. 
.
Kami pun percaya lah juga. 
.
Tapi bila dah dewasa ini, terfikir betul ke atau sebaliknya?
.
Dan bila dewasa ni juga, 100% percaya yang semua itu KUASA ALLAH SWT, tanpa Dia kita ni semua tak da apa-apa. Malah perancangan pun akan tak jadi tanpa Dia. 
.
Kan? 
.
Makan pisang kembar, bawang kembar atau segalanya yang kembar-kembar tu semuanya perancangan manusia. Tapi....
.
Semuanya ditentukan dari Dia.
.
Bagi yang nak zuriat...
Nak anak kembar 2 ke 3 ke... 
.
Berdoalah sehabis boleh... 
Dan berusaha lah sebolehnya... 
.
Dan perlu ingat... 
Jaga pemakanan sedari peringkat awal. Bukan dah kahwin baru nak jaga pemakanan semua... 
.
Hargai sihat untuk semuanya... 
.
Mungkin ini juga boleh membantu anda yang sedang ikhtiar nak hamil dan milik zuriat sebolehnya.
.
In sha Allah. 
.
Satu je.. kena ingat.. 
.
Allah SWT adalah sebaik-baik tempat kita berdoa dan mengadu akan segalanya..
.
Bergantunglah pada Dia 100%, 
Dan berusahalah sebaiknya juga... 
.
Doa, usaha dan segalanya...
.
Moga kami dapat membantu anda juga.
.
.
Kita HANYA MERANCANG, tetapi segala ketentuan adalah dari Allah SWT.
.
Usaha, berdoa dan ikhtiar adalah jalan yang terbaik.
.

Assalamualaikum dan selamat pagi. Moga hari ini akan lebih baik dan LUAR biasa dari sebelumnya.
.
Setiap hari kita nak lakukan yang TERBAIK, sebab kita adalah antara yang TERBAIK kan?
.
.
2018 bakal menjelma dan 2017 bakal melabuhkan tirainya. Bagaimana dengan persiapan kita?
.

.
Azam atau target 2017 dah tercapai? Atau sebaliknya? 
.
Perlu buat postmortem ke atau bagaimana? 
.
Bagaimana pula dengan perubahan kewangan kita? Adakah semakin baik? Dan bertambah baik? Alhamdulillah. 
.
Dengan kestabilan kewangan negara pun kejap on kejap tak. Minyak turun naik harganya.. dan pilihanraya pun bakal menjelma... jadi apa yang sedang anda fikirkan untuk 2018? 
.
Masih di azam yang sama atau perlu ada PERUBAHAN DRASTIK? KEPADA YANG LEBIH BAIK?
.
Jom kongsikan AZAM 2018 ANDA? 
.
Atau anda sedang NAK JANA PENDAPATAN KEPADA YANG LEBIH BAIK DI TAHUN 2018 ini? 
.
Bagaimana? 
.
Dengan ini? Secara TEAMWORK pula? 
.
.
Jom kongsikan pengalaman anda bersama dan buat PERUBAHAN SEKARANG dengan terus hubungi 0175836865
.
.
Nak income berapa? ANDA TENTUKAN! 
.
REAL STORY FROM OUR TEAM
.
JOIN OUR TEAM? 
YES? CALL ME NOW 0175836865
.

Zaman berubah selari dengan perkembangan IT, betul ke? Zaman sekolah 90an dulu, kami anak-anak 90an SENDIRI CARI DUIT, SENDIRI BUAT PERSIAPAN PERSEKOLAHAN tau. Tapi zaman sekarang? Sesi persekolahan 2018 bakal bermula, bagaimana persiapan ibu bapa?
.

.

Ibu bapa bekerja siang malam nak buat yang terbaik untuk anak-anak. Juga dulu segala yuran macam tak membebankan ibu bapa. Tapi sekarang? Hanya Allah SWT je tahu. Betul tak? 
.
Yurun persekolahan anak-anak zaman sekarang pun boleh tahan kan. Tapi tak la merunggut ke apa, tapi terasa juga la sebab dengan skop pembelajaran yang di sarankan pun berbeza. 
.
Andai anak-anak tak da persiapan, memang akan ada masalah dalam sukatan pelajaran. Kan? 
.
Tahap anak darjah 1 je pun rasa macam belajar dah darjah 6. Betul tak? Setuju tak? 
.
.
Para cikgu yang mengajar pun terlalu banyak tekanan. Apa tah lagi ibu bapa juga sama. 
.
.
Namun, jangan sampai kita hadapi tekanan yang melampau sudah la ye...
.
Hargai kesihatan. Hargai masa bersama anak-anak. 
.
Berbalik pada persiapan persekolahan tahun 2018, bagaimana? Dah siap semuanya atau masih mencar-cari atau masih belum berbuat apa-apa? 
.
Bagaimana dengan kewangan keluarga untuk yuran anak-anak?

Suami isteri bekerja atau hanya suami sahaja bekerja? 
.
Para isteri nak CARI EXTRA INCOME? NAK JANA PENDAPATAN SECARA UNLIMITED? 
.
Mungkin kita BOLEH MEMBANTU! 
.

.

Bagaimana?

Ikuti kami terus bersama TEAMWORK yang LUAR BIASA dan bersama kita tangani masalah kewangan dari terus membelenggu dalam keluarga kita. Kan??? 
.
Teamwork mommylina? YES! 
Hubungi terus saya di 0175836865 untuk JANA PENDAPATAN SECARA PENUH MASA @ SEPARUH MASA. 
.
Anda tentukan.
.

.
Masih nak BERFIKIR? 
SEGERA HUBUNGI --> 
017-5836865 
.
SEKARANG!